en

BMW Group plní záväzok dodať v roku 2017 až 100 000 elektrifikovaných vozidiel. Hlavné sídlo spoločnosti BMW Group zažiari ako baterka.

V roku 2017 dodalo BMW Group 100 000 elektrifikovaných vozidiel a splnilo tak sľub zo začiatku tohto roka. Výsledok podčiarkuje vedúce postavenie v oblasti elektromobility. Pri tejto príležitosti sa ikonická budova sídla BMW Group, „Štvorvalec“, premení na vizuálne príťažlivú svetelnú inštaláciu bateriek. Spoločnosť si vybrala tento žiarivý symbol, aby zvýraznila technologickú zmenu, ktorá sa práve odohráva v mobilite.

BMW Group plní záväzok dodať v roku 2017 až 100 000 elektrifikovaných vozidiel. Hlavné sídlo spoločnosti BMW Group zažiari ako baterka.

18.12.2017

Spoločnosť BMW Group dodala v roku 2017 svojim zákazníkom 100 000 elektrifikovaných vozidiel a splnila tak sľub zo začiatku tohto roka. Výsledok podčiarkuje vedúce postavenie spoločnosti v oblasti elektromobility. Pri tejto príležitosti sa ikonická budova hlavného sídla BMW Group, známy „Štvorvalec“ na severe Mníchova, premení vizuálne príťažlivou svetelnou inštaláciou na baterky, ktoré symbolizujú výrazný míľnik na ceste do budúcnosti. Spoločnosť BMW Group si vybrala tento žiarivý symbol, aby zvýraznil technologickú zmenu, ktorá sa práve odohráva v mobilite.

 

„Stojíme si za svojimi sľubmi,“ povedal Harald Krüger, predseda predstavenstva spoločnosti BMW AG. „Tento 99-metrový maják osvetľuje cestu do epochy elektromobility. Úspech v podobe predaja 100 000 elektrifikovaných vozidiel za rok je významný míľnik, no pre nás je to stále len začiatok. Od predstavenia modelu BMW i3 v roku 2013 sme zákazníkom dodali už viac ako 200 000 elektrifikovaných vozidiel a do roku 2025 budeme mať v modelovej ponuke 25 druhov elektrifikovaných vozidiel. Tento úspech sa podarilo dosiahnuť iba vďaka nášmu skorému zameraniu sa na elektromobilitu. A elektromobilita bude aj naďalej meradlom pre ďalšie úspechy.”

 

Flexibilná elektrifikácia naprieč všetkými modelovými radmi

Elektromobilita je hlavný prvok korporátnej stratégie NUMBER ONE > NEXT. V rámci nej sa počíta s ďalším posilňovaním pozície spoločnosti BMW Group ako vedúceho poskytovateľa individuálnej prémiovej mobility a služieb spojených s mobilitou. Do roku 2025 bude mať spoločnosť vo svojej celosvetovej ponuke dovedna 25 plne elektrických a nabíjateľných plug-in hybridných modelov. V roku 2021 sa na trh dostane piata generácia elektrického pohonu a technológie batérií. Umožní vytvorenie prispôsobiteľných modulov na elektrifikáciu, ktoré sa môžu následne zabudovať do akéhokoľvek druhu pohonu. Spoločnosť BMW zabezpečila pre svoju značku elektromobilov i, založenú v roku 2011, práva na označovanie modelov v rozsahu od BMW i1 po i9, ako aj od BMW iX1 po iX9. Budúci rok sa na trh dostane model BMW i8 Roadster, v roku 2019 ho bude nasledovať plne elektrický model značky MINI. V roku 2020 sa predstaví elektrická verzia modelu BMW X3 a v roku 2021 zažiari úplne nová technologická vlajková loď, model BMW iNext. Vozidlo prvý raz spojí v sériovej výrobe elektromobilitu s autonómnym riadením a v interiéri ponúkne nové možnosti konektivity.

 

Spoločnosť BMW Group použila už od začiatku celostný prístup k elektromobilite. Prejavilo sa to už v rolu 2007 pri predstavení projektu i, priekopníka a predchodcu BMW i. V nasledujúcom roku sa na cesty po celom svete dostala najširšia a zároveň najkomplexnejšia flotila testovacích elektromobilov, akú kedy automobilový priemysel videl. Sériová výroba plne elektrického automobilu BMW i3, jedného z najoceňovanejších automobilových konceptov na svete, sa začala v roku 2013. Od toho roku už štyri roky za sebou každoročne zaznamenáva nárast predaja.

 

BMW Group ako vedúci poskytovateľ elektromobility 
Vďaka skorému zameraniu sa na elektromobilitu sa spoločnosti BMW Group už podarilo dosiahnuť vedúcu pozíciu na trhu elektrifikovaných vozidiel. Podľa výsledkov nezávislého výskumu spoločnosti POLK/IHS (publikovaný 7. decembra 2017) má spoločnosť BMW Group v Európe jasný náskok pred konkurentmi v počte prihlásených elektrických a nabíjateľných plug-in hybridných vozidiel a dosahuje trhový podiel 21 percent. To znamená, že spoločnosť BMW Group má trojnásobne väčší trhový podiel medzi elektrifikovanými vozidlami ako je trhový podiel medzi vozidlami s tradičnými pohonmi. Zatiaľ čo elektrifikované modely sa u ostatných výrobcov v Európe podieľajú na registráciách približne dvoma percentami, BMW Group zaznamenáva už šesť percent. Inými slovami to znamená, že BMW Group dosahuje oveľa vyšší podiel na rozvíjajúcom sa európskom trhu elektromobility. Spoločnosť dosahuje porovnateľnú pozíciu aj na celosvetovom trhu, kde medzi elektrifikovanými vozidlami zaznamenáva 10-percentný podiel.

 

O elektrifikované modely je mimoriadne veľký záujem najmä v západnej Európe a v USA, pričom na oboch trhoch sa na predajoch značky BMW podieľajú približne siedmimi percentami. V Škandinávii je model BMW i3 najpredávanejším vozidlom značky BMW a každé štvrté predané BMW má elektrifikovaný pohon. Tento rok sa v Nemecku očakáva viac ako 10 000 predaných vozidiel značky BMW s elektrickým alebo elektrifikovaným pohonom. Elektrifikovaný pohon zohráva čoraz dôležitejšiu úlohu aj v ponuke motorizácií jednotlivých modelov. V roku 2017 malo celosvetovo každé desiate predané vozidlo mimoriadne úspešného modelového radu BMW 3 radu Sedan elektrifikovaný pohon. Trinásť percent všetkých predaných vozidiel modelového radu BMW radu 2 Active Tourer tvorili v roku 2017 nabíjateľné plug-in hybridy. Od začiatku predaja v júni 2017 tvorí MINI Cooper S E Countryman ALL4 (kombinovaná spotreba 2,3 – 2,1 l/100km; emisie CO2 52 – 49 g/km) desať percent celosvetových predajov modelového radu MINI Countryman. Predaje elektrického BMW i3 vzrástli približne o štvrtinu (medziročné údaje k novembru 2017).

Okrem deviatich štvorkolesových elektrifikovaných vozidiel má spoločnosť BMW Group v ponuke aj ideálny dvojkolesový produkt pre prémiovú mestskú elektrickú mobilitu: model BMW C Evolution. Po zabudovaní novej batérie, ktorá zvýšila dojazd skútra na 160 km, narástli medziročné predaje za prvých 11 mesiacov o 80 percent. Po celom svete sa predalo 1 500 kusov, čo predstavuje ďalší plus k 100 000 elektrifikovaným automobilom, ktoré spoločnosť predala v roku 2017.

 

Slávnostné prebratie v BMW Welt

Jeden z množstva zákazníkov z celého sveta dnes zažil špeciálne prekvapenie: 80-ročný vodič z nemeckej spolkovej krajiny Severné Porýnie-Vestfálsko, ktorý si prevzal svoje nové BMW i3 v modrej farbe Protonic Blue v priestoroch mníchovskej budovy BMW Welt, sa stal 100 000. človekom na svete, ktorý sa tento rok rozhodol pre elektrifikované vozidlo od spoločnosti BMW Group. Harald Krüger, predseda predstavenstva BMW AG, ho privítal v priestoroch BMW Welt a osobne mu odovzdal kľúče od nového vozidla so slovami: „Vzrušenie spojené s elektromobilitou zasahuje všetky generácie a obohatenie ciest tento rok už o 100 000. elektrifikované vozidlo predstavuje pre mňa veľmi významný moment.“ 

 

Žiariaci symbol

Na oslavu tohto dôležitého míľnika sa ikonické hlavné sídlo spoločnosti BMW, známe aj ako „Štvorvalec“, premení pomocou svetelnej inštalácie na štyri stojace baterky. Tie predstavujú pokrokové myslenie, základnú zložku DNA spoločnosti BMW. Špeciálne osvetlenie sa na budovy premietne večer 18. decembra 2017 od 20.00 do polnoci. Projekt sa podarilo zrealizovať v spolupráci s kultúrnou organizáciou Spielmotor München. Toto verejno-súkromné partnerstvo medzi mestom Mníchov a spoločnosťou BMW Group vzniklo v roku 1979 so zámerom priniesť do Mníchova kultúrnu rôznorodosť a zvýšiť národný aj medzinárodný význam mesta ako dôležitej kultúrnej destinácie.

Objavte viac

Súbory cookie na doméne bmw-zilina.sk.

Akceptujte súbory cookie.
Zistiť viac, vrátane informácií o tom, ako odmietnuť súbory cookie.