Ponuku motorov pripravených pre novú generáciu športového sedanu rozšíri plug-in hybridný pohon. Elektrický dojazd vzrástol oproti predchodcovi o 50 percent na 60 kilometrov*.
17.12.2018
Prvotriedna jazdná dynamika a ukážková účinnosť. To sú kľúčové prvky nového BMW radu 3 Sedan. Rozšírením ponuky motorov o plug-in hybridný pohon sa tieto vlastnosti nového športového sedanu dostanú na novú a prevratnú úroveň. V novom modeli BMW 330e Sedan pracuje ostatná generácia pohonu BMW eDrive Technology, ktorá využíva 4-valcový benzínový motor, aby poskytol výrazný nárast športových vlastností ako aj intenzívnejší zážitok z jazdy na čisto elektrický pohon. Systém XtraBoost , prvý raz štandardne integrovaný do modelu značky BMW, dočasne zvyšuje výkon plug-in hybridného pohonu zo 185 kW (252 k) pridaním ďalších 30 kW (41 k). Okrem lepších a spontánnejších reakcií motora sa medzigeneračne o 50 percent zvýšil aj elektrický dojazd modelu BMW 330e Sedan. Bez vypúšťania lokálnych emisií sa tak teraz dostane do vzdialenosti 60 kilometrov*. Spotreba paliva a emisie sa oproti predchodcovi znížili o približne 10 percent na 1,7 l*/100 km a 39 g*/km.
Nový model BMW 330e Sedan sa vyznačuje premysleným riadením spolupráce elektromotora a spaľovacieho motora, ktoré sa posunulo na úplne novú úroveň. Elektrifikácia pohonu sa okrem úspory paliva zamerala aj na poskytnutie čo najväčšej radosti z jazdy. Plug-in hybridný systém pozostáva z 2-litrového 4-valcového benzínového motora s technológiou BMW TwinPower Turbo Technology s výkonom 135 kW (184 k), ktorý spolupracuje s elektromotorom. Jeho bežný výkon je 50 kW (68 k), krátkodobo dokáže v špičke narásť až na 83 kW (113 k). Systémový výkon dosahuje hodnotu 185 kW (252 k), dopĺňa ho krútiaci moment 420 Nm. Výsledkom je, že nové BMW 330e Sedan zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 6,0 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje hodnotu 230 km/h. V režime HYBRID dosahuje nový model BMW 330e Sedan čisto na elektrický pohon rýchlosť až 110 km/h, čo je o 30 km/h viac, ako dokázal jeho predchodca. V režime ELECTRIC môže bez vypúšťania lokálnych emisií jazdiť až do rýchlosti 140 km/h. Predtým to bolo 120 km/h.
Nový prvok nového modelu BMW 330e Sedan predstavuje štandardne dodávaný systém XtraBoost, ktorý posúva výkon vozidla na úplne novú úroveň. Aktivuje sa jednoducho, prepnutím ovládača jazdných zážitkov do polohy SPORT. V tomto prípade dostane spaľovací motor pri dynamickej jazde dočasnú extra podporu od systému XtraBoost v podobe 30 kW (41 k) uloženú vo vysokonapäťových batériách. Jazdné vlastnosti tak spĺňajú všetky typické dynamické jazdné vlastnosti modelu BMW radu 3 Sedan. Prvý raz sa stalo, že hybridný model značky BMW dostal krivku ovládania plynu, ktorá ponúka maximálne športové reakcie a precíznosť spolu so špeciálnym programom radenia 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic doplneným o možnosť brzdenia podraďovaním. Dodatočný systém XtraBoost zaručuje intenzívnejší zážitok zo zrýchľovania ako konvenčný motor s porovnateľným výkonom. Systém XtraBoost možno používať už od minimálnej úrovne nabitia batérií. Je dostupný aj pri plnom zošliapnutí plynového pedála a v momentoch, keď je volič automatickej prevodovky v pozícii M/S.
Jazdný zážitok dopĺňa pre tento model špecifická zvuková kulisa, pričom zvuk preniká aj do interiéru vozidla. Nové BMW 330e Sedan tak spája jasné športové a dynamické zameranie s osvedčenými vlastnosťami plug-in hybridného modelu. Súčasťou špeciálnej výbavy pre hybridný pohon modelu BMW 330e je aj výstražné zvukové znamenie pre chodcov.
Pre šetrenie priestoru tvorí elektromotor nového modelu BMW 330e Sedan súčasť 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic. Vzhľadom na premyslenú konštrukciu je hybridná prevodovka oproti prevodovke pre konvenčne poháňané modely nového BMW radu 3 Sedan dlhšia iba o 15 milimetrov. Pohonná jednotka je mimoriadne účinná, pretože využíva rekuperáciu brzdnej energie a elektromotor zároveň plní aj funkciu generátora. Elektrická energia dodaná do vysokonapäťovej batérie prostredníctvom rekuperácie či z elektrickej siete slúži aj na napájanie elektrickej inštalácie vozidla. Tým pádom už netreba generátor napájaný spaľovacím motorom, čo zvyšuje celkovú účinnosť pohonu.
Lítiovo-iónové batérie modelu BMW 330e Sedan s celkovou kapacitou 12,0 kWh poskytujú dojazd do vzdialenosti 60 kilometrov*, čo je o 50 percent viac než dokázal predchodca. Druhá generácia plug-in hybridného športového sedanu sa navyše vyznačuje znížením spotreby paliva a emisií o 10 percent. V číslach to znamená spotrebu 1,7 l/100 km* a 39 g CO2/km*.
Vysokonapäťové batérie sa v modeli BMW 330e Sedan nachádzajú pod zadnými sedadlami, palivová nádrž nad zadnou nápravou. To znamená, že batožinový priestor plug-in hybridného modelu zostal takmer bezo zmien. Batožinový priestor s objemom 375 dm3sa dá zväčšiť sklopením operadiel zadných sedadiel delených v pomere 40 : 20: 40.
Pre verziu s plug-in hybridným pohonom je k dispozícii v podstate kompletný zoznam doplnkov a príslušenstva vytvorený pre nové BMW radu 3 Sedan. Alternatívu k základnej verzii modelu BMW 330e tvoria verzie Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport. Pod kapotou sa tak, okrem iných prvkov, môžu nachádzať aj adaptívne M odpruženie vrátane variabilného športového riadenia a brzdový systém M sport. Ponuku obohacuje aj plný výber spomedzi prvkov zameraných na zvýšenie komfortu a bezpečnosti. Od Driving Assistant Professional s ovládaním riadenia a jazdy v jazdných pruhoch až po parkovacieho asistenta či pomoc pri cúvaní. Nové BMW 330e Sedan štandardne obsahuje automatickú diaľkovú a nezávislú úpravu teploty v interiéri pred naštartovaním. Vysokonapäťové batérie v tomto prípade slúžia aj na pohon nezávislého vykurovania či klimatizácie. Pri nízkych teplotách sa interiér môže nezávislo vykurovať aj konvenčným spôsobom. A to aj pri nízkej kapacite akumulátora.
Pri príchode nového modelu BMW 330e Sedan na trh v lete 2019 sa predstavia aj nové digitálne služby. S nimi bude nabíjanie pohodlnejšie a zaujímavejšie než kedykoľvek predtým. Po zvolení verejnej nabíjacej stanice poskytne navigačný systém vodičovi zoznam blízkych hotelov, reštaurácií, kaviarní, turistických atrakcií a kultúrnych inštitúcií. Vodič si cez displej vozidla a s pomocou operačného systému skontroluje aj dostupnosť najbližších nabíjacích staníc. Vodič tak dostane informáciu s očakávanou dostupnosťou verejných nabíjacích staníc v čase jeho príchodu. Okrem toho časom pribudne aj možnosť krátkodobej rezervácie nabíjacej stanice.
* Všetky hodnoty výkonu, spotreby, emisií a dojazdu uvedené v tejto správe sú predbežné.