BMW M GmbH prichádza do luxusného segmentu s ofenzívou v podobe štvorice nových vysoko výkonných športových vozidiel, ktoré tvoria špičku ponuky.
5.6.2019
Nové BMW M8 Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,6 — 10,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 242 — 238 g/km) a nové BMW M8 Competition Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,6 — 10,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 242 — 238 g/km) ako aj nové BMW M8 Cabrio (kombinovaná spotreba paliva: 10,8 — 10,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 246 — 241 g/km) a nové BMW M8 Competition Cabrio (kombinovaná spotreba paliva: 10,8 — 10,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 246 — 241 g/km).
Nové modely čerpajú energiu pre svoje výnimočné výkony z najsilnejšieho motora, ktorý kedy vzišiel z vývoja pre vozidlo od BMW M GmbH. Vysokootáčkový motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo dodáva v nových modeloch BMW M8 Coupé a BMW M8 Convertible výkon 441 kW (600 k). V modeloch s označením Competition poskočí na 460 kW (625 k). Vysoko výkonná pohonná jednotka sa spája s 8-stupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic so softvérom Drivelogic a výkon motora sa na vozovku dostáva pomocou inteligentného pohonu všetkých kolies M xDrive.
Špecifické naladenie technológie podvozka vznikalo s možnosťou splnenia nárokov na jazdenie po okruhoch. Medzi zaujímavé nové prvky podvozka patrí úplne novo vyvinutý integrovaný brzdový systém. Jeho špeciálna verzia s označením M ponúka vodičovi dve možnosti nastavenia pocitu na pedále. Nové špičkové modely od BMW M GmbH sa vo svetovej premiére predstavia na podujatí spoločnosti BMW Group s názvom #NextGen, ktoré sa bude 25. - 27. júna 2019 konať v priestoroch mníchovského BMW Welt.
Precízna spolupráca medzi pohonom, podvozkom a aerodynamikou sa intenzívne ladila na testovacom okruhu Miramas, ktorý spoločnosť BMW Group prevádzkuje na juhu Francúzska, vo švédskom zimnom testovacom centre Arjeplog, na Severnej slučke okruhu Nürburgring ako aj na ostatných pretekárskych okruhoch.V procese nastavovania a ladenia zohrali významnú úlohu aj skúsenosti získané pri vývoji pretekárskeho vozidla BMW M8 GTE. Motor, prevodovka aj podvozok sa zameriavajú na dosiahnutie maximálneho výkonu. Vďaka tomu dokážu nové modely BMW M8 Coupé a nové BMW M8 Cabrio zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,3, prípadne za 3,4 sekundy. Nové BMW M8 Competition Coupé zvládne tento šprint za 3,2 sekundy a nové BMW M8 Competition Cabrio za 3,3 sekundy.
Rýchle reakcie, smäd po otáčkach a neprerušovaný nárast výkonu: motor V8 s výnimočnými výkonnými vlastnosťami M.
Vysokootáčkový motor V8 predstavuje pôsobivé spojenie mimoriadne ostrých reakcií, horúčkovitého smädu po otáčkach a neprerušovaného nárastu výkonu v širokom rozsahu otáčok. Technológia M TwinPower Turbo 4,4-litrového motora obsahuje dvojicu turbodúchadiel umiestnených medzi dvoma radmi valcov a prispieva k zlepšeniu účinnosti. Napomáha k tomu nepriame chladenie stlačeného vzduchu a priame vstrekovanie paliva, ktoré pracuje s tlakom 350 barov. Medzi technologické vymoženosti patrí aj krížové usporiadanie výfukového potrubia.
V nových modeloch BMW M8 Coupé a BMW M8 Cabrio dosahuje motor maximálny krútiaci moment 750 Nm v rozsahu medzi 1 800 až 5 600 ot./min. Maximálny výkon 441 kW (600 k) sa nachádza pri 6 000 ot./min., pričom motor dosahuje až 7 200 ot./min. Pohonná jednotka modelov Competition dosahuje maximálny krútiaci moment pri 5 800 ot./min a dodáva maximálny výkon 460 kW (625 k) pri 6 000 ot./min., pričom vysokootáčkový motor s pretekárskymi génmi dodáva vozidlu ešte výraznejšie dominantné vlastnosti. Najvýkonnejšia verzia motora V8 využíva špeciálne silentbloky pre pevnejšie spojenie s konštrukciou vozidla. Výsledkom sú ostrejšie reakcie motora, čo má pozitívny vplyv aj na ochotu vozidla vrhať sa do zákrut ako aj na prenikanie zvuku motora do kabíny.
Premyslený systém chladenia za každých okolností zaručuje ideálnu pracovnú teplotu a to pri každodennom jazdení, ako aj keď vozidlo napne svaly na pretekárskom okruhu. Hlavný chladič dopĺňajú dva vysokoteplotné vodné okruhy. Systém obsahuje aj dodatočný chladič motorového oleja a samostatný chladič oleja v prevodovke. Špeciálne požiadavky pri jazde na závodnom okruhu sa odrážajú v spôsobe dodávky oleja. Olejová vaňa má menšiu prednú komoru, ktorá sa pridá, ak treba väčší objem. Dodatočný stupeň nasávania umožňuje elektronicky ovládanému olejovému čerpadlu využívať mazivo aj z menšej komory. To zaručuje spoľahlivú dodávku oleja za každých okolností a to aj pri extrémnom pozdĺžnom či priečnom zrýchlení.
Osemstupňová prevodovka M Steptronic so systémami Drivelogic a M xDrive.
Sila motora sa prenáša cez 8-stupňovú automatickú prevodovku M Steptronic so systémom Drivelogic. Tlačidlo Drivelogic na novo tvarovanom voliči automatickej prevodovky umožňuje vodičovi zvoliť si spomedzi troch rôznych režimov radenia zameraných na účinné, športové, alebo ultra dynamické jazdenie. K dispozícii sú aj M radiace páčky na volante.
Ďalší faktor, ktorý prispieva k fascinujúcemu výkonu nových modelov BMW M8, predstavuje pohon všetkých kolies M xDrive s preferenciou pohonu zadných kolies. Centrálne ovládaná súhra medzi pohonom všetkých kolies M xDrive a aktívnym M diferenciálom zaručuje prenos obrovského výkonu motora na vozovku bez strát. Vodič si navyše môže v nastaveniach menu zvoliť medzi základným nastavením 4WD a športovým režimom 4WD Sport, ktoré posúvajú o čosi väčšiu porciu výkonu na zadné kolesá. Vypnutím stabilizácie DSC vstúpi do hry režim 2WD. Prenos výkonu iba na zadné kolesá a absencia stabilizačných zásahov kontrolného systému pridávajú do jazdného zážitku výnimočnú bezprostrednosť, puristickú čistotu a skúsenému jazdcovi prinášajú úplne nové emócie.
M podvozok s extrémne tuhými silentblokmi.
Nové modely BMW M8 prinášajú nový pohľad na charakteristický M pocit, ktorý sa prejavuje v neporaziteľnej smerovej stabilite a to aj v extrémne dynamických jazdných situáciách, pri lineárnom priečnom aj pozdĺžnom zrýchľovaní a v neutrálnych prejavoch riadenia aj pri jazde na limite. Technológia podvozka obsahuje špeciálne prvky a ich nastavenie sa intenzívne testovalo na pretekárskych okruhoch. Podvozok zároveň splní očakávania zákazníkov z luxusných segmentov na každodenné jazdenie či na zdolávanie dlhých trás.
Zadná náprava obsahuje špeciálne navrhnuté komponenty, ktoré prispievajú k vynikajúcej ovládateľnosti požadovanej od vysoko výkonných športových automobilov. Pod ľahkonohú ovládateľnosť modelov BMW M8 sa podpisujú aj M špecifické kované ramená a tuhšie stabilizátory. K zlepšenému ovládaniu prispieva zosilnená predná časť s rozperou medzi tlmičmi a nová, mimoriadne tuhá priečka motorového priestoru so zabudovanými spojeniami s prahmi vozidla. Stabilnejšie spojenie zadnej nápravy a karosérie spevňujú oceľová výstuha v tvare X a priečna hliníková vzpera.
Nové modely BMW M8 dostali v štandardnej výbave aj upravený M adaptívny podvozok vrátane elektronicky ovládaných tlmičov a elektromechanického posilňovača riadenia M Servotronic. Stabilizačný systém DSC spolupracuje s pohonom všetkých kolies M xDrive a s aktívnym M diferenciálom a ponúka aj režim M Dynamic. Tento režim umožňuje väčšiu úroveň preklzu kolies a v spojení so systémom M xDrive, ktorý uprednostňuje zadné kolesá, prináša mimoriadne športový prejazd zákrutami kontrolovaným šmykom. V štandardnej výbave sa nachádzajú aj 20-palcové M disky kolies z ľahkých zliatin s dvojlúčovým vzorom a s vysoko výkonnými pneumatikami. Vpredu majú rozmer 275/35 R 20, vzadu 285/35 R 20.
Integrovaný brzdový systém s nastaviteľným pocitom na pedále.
Alternatívu k sériovo dodávaným M kompozitným brzdám predstavujú na želanie dodávané M karbónovo-keramické brzdy. Obe verzie sa spájajú s M špecifickou verziou integrovaného brzdového systému. Vďaka prelomovej technológii sa aktivácia bŕzd, posilňovač aj kontrolné funkcie bŕzd spojili do jedného kompaktného modulu. Požadovaný brzdový tlak vytvára elektrický aktívny prvok. To znamená, že jeho nárast je dynamickejší, pocit na pedále je upravený a zásahy stabilizačného systému sú výrazne rýchlejšie a oveľa precíznejšie.
Verzia nového brzdového systému vyvinutá pre modely BMW M umožňuje vodičovi dve nastavenia pedálu. Vodič si môže vybrať medzi komfortne zameraným alebo mimoriadne priamym a okamžitým pocitom na pedále.
Výrazný dizajn ako vyjadrenie dynamiky a exkluzivity.
Vyžarovanie exkluzívnej aury nových modelov BMW M8 umocňujú špeciálne prvky, ktoré si vyžiadali funkčné nároky vysoko výkonných športových vozidiel. Veľké otvory na nasávanie vzduchu a mriežka BMW obličiek so známymi M dvojitými priečkami na prednej časti, mohutne rozšírené predné blatníky, M mriežky na predných blatníkoch, aerodynamicky upravené vonkajšie spätné zrkadlá, zadný spojler spolu so zadným difúzorom v nárazníku. Všetky tieto prvky v kontrastnej farbe dotvárajú vizuálne predstavenie dynamického potenciálu a exkluzívneho postavenia nových členov rodiny M. Na želanie sa dodáva aj M balík exteriérových karbónových prvkov.
K charakteristickým prvkom nového BMW M8 Coupé patrí aj strecha vyrobená z plastov zosilnených karbónovými vláknami, ktorá vytvára tvar oblúkov nad hlavami vodiča a spolujazdca, čo pripomína klasické pretekárske vozidlá. Cestujúcich v novom BMW M8 Cabrio chráni vysoko kvalitná látková strecha pevne natiahnutá nad ich hlavami. Viacvrstvová látková strecha sa po stlačení tlačidla otvorí či zatvorí za 15 sekúnd a to aj v prípade, že sa vozidlo hýbe.
Interiér: typický M kokpit s nádychom luxusu.
Interiér nových vysoko výkonných športových vozidiel spája špecifický M dizajn kokpitu a progresívny luxus. Štandardná výbava modelov BMW M8 Coupé, BMW M8 Cabrio ako aj modelov s označením Competition obsahuje špeciálne možnosti poťahov, kľúč BMW Display Key, BMW Head-Up Display so špeciálnym M obsahom, asistenčný systém Driving Assistant, parkovací asistent Parking Assistant a BMW Live Cockpit Professional (s navigačným systémom a inteligentným osobným asistentom BMW Intelligent Personal Assistant). Na požiadanie sa dodávajú aj mnohé ďalšie asistenčné systémy vodiča, ktoré zvyšujú komfort a bezpečnosť.
Nové nastavovacie tlačidlo na stredovej konzole poskytuje priamy prístup k nastaveniam motora, odpruženia, riadenia, pohonu všetkých kolies M xDrive a brzdového systému, takže sa dajú nastaviť podľa osobných preferencií a aktuálnej situácie. Dve individuálne zostavené nastavenia sa potom dajú nastálo uložiť a to aj spolu s obľúbenými nastaveniami zvuku motora, charakteristiky radenia 8-stupňovej prevodovky M Steptronic, ovládania jazdnej stabilizácie a funkcie Auto Start Stop. Celkovú konfiguráciu vozidla potom možno kedykoľvek vyvolať stlačením jedného z dvoch M tlačidiel umiestnených na volante.
Ďalší nový prvok predstavuje tlačidlo M Mode na stredovej konzole. Vodič ho využije na nastavenie asistenčných systémov vodiča a zobrazení na prístrojovej doske ako aj na head-up displeji. M Mode umožňuje aktiváciu nastavení ROAD a SPORT, zatiaľ čo modely s označením Competition rozširujú ponuku o nastavenia TRACK vyvinuté špeciálne pre použitie na pretekárskych okruhoch. Zmena režimov sa prejaví v inom zobrazení informácií na obrazovkách a zásahy bezpečnostných a asistenčných systémov vodiča (ako aktívne zásahy do bŕzd či riadenia) sa zredukujú na nevyhnutné minimum, alebo sa úplne vypnú.