S úplne prvým modelom BMW radu 2 Gran Coupé sa značka BMW rozhodla priniesť do prémiového kompaktného segmentu model štvordverového kupé, ktorý priniesol úspech vo vyšších triedach vozidiel.
16.10.2019
S úplne prvým modelom BMW radu 2 Gran Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 7,1 — 4,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 162 — 110 g/km*) sa značka BMW rozhodla priniesť do prémiového kompaktného segmentu model štvordverového kupé, ktorý slávil veľký úspech vo vyšších triedach vozidiel. Nápadnejšia alternatíva ku klasickému sedanu oslavuje svoj príchod so sviežou dávkou individuality, estetickej príťažlivosti a emotívneho vzrušenia. Pripája k tomu inovatívne technológie ovládania a konektivity, excelentné každodenné praktické využitie a dynamické jazdné vlastnosti, ktorými sa značka BMW preslávila po celom svete. Extrovertné štvordverové kupé BMW radu 2 Gran Coupé sa dostane do globálneho predaja a bude predstavovať mimoriadne príťažlivú vstupnú bránu do sveta produktov značky BMW.
BMW radu 2 Gran Coupé sa bude vyrábať v závode v Lipsku a verejnosti sa predstaví vo svetovej premiére v novembri 2019 počas autosalónu v Los Angeles. Nováčik má všetky predpoklady pre to, aby pre značku BMW typickou radosťou z jazdy očaril všetkých automobilových priaznivcov z miest, ktorí si zakladajú na dizajne. Predstavuje príťažlivé rozšírenie modelového radu najmä na trhoch, ktoré vyhľadávajú karosérie typu sedan. Novinka sa dostane na trh v roku 2020, pričom odporúčané ceny na Slovensku sa začnú od 29 650 € za model BMW 218i (kombinovaná spotreba paliva: 5,7 – 5,0 l/100 km; kombinované emisie CO2: 131 – 114 g/km*), od 37 850 € za BMW 220d (kombinovaná spotreba paliva: 4,5 – 4,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 119 – 110 g/km*) a od 50 350 € za špičkový model BMW M235i xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 7,1 – 6,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 162 – 153 g/km*).
Rovnako ako 4-dveroví súrodenci modelových radov BMW radu 6, BMW radu 4 a BMW radu 8, aj BMW radu 2 Gran Coupé prináša výrazné zameranie na dizajn s nápadnými, športovými a emotívnymi líniami, bezrámovými dverami a s expresívnym, nádherným vzhľadom. Tieto vlastnosti dopĺňa vysoká úroveň každodenného praktického využitia vrátane vynikajúceho vnútorného priestoru a veľkého batožinového priestoru.
Ako naznačuje jeho športový dizajn, nové BMW radu 2 Gran Coupé vytvára vo svojej triede nové merítka pre dynamiku. Hlavným predpokladom jeho schopností je pokroková konštrukcia značky BMW s pohonom predných kolies. Ide o konštrukciu, ktorú má, okrem iných technických riešení, BMW radu 2 Gran Coupé spoločnú s novým BMW radu 1. Vďaka vybaveniu najnovšou technológiou podvozka a inovatívnymi systémami v oblasti technológie ovládania posúva štvordverové kupé latku dynamiky jazdy a obratnosti stále vyššie. Vozidlo je tak ideálnou voľbou pre mladých mestských zákazníkov, ktorí vysoko oceňujú športové vlastnosti, špičkovú konektivitu a veľkorysý priestor na palube. Navyše model BMW M235i xDrive sa bude štandardne dodávať s pohonom všetkých kolies BMW xDrive.
Dynamicky natiahnutá silueta s exkluzívnymi detailmi.
BMW radu 2 Gran Coupé do prémiovej kompaktnej triedy hladko transformuje elegantnú estetiku, ktorú predstavili väčšie modelové rady. Výnimočný charakter modelu BMW radu 2 Coupé vytvára jeho natiahnutá silueta, ktorá, spolu so štyrmi bezrámovými dverami, pochádza z predlohy klasických kupé. Nový model Gran Coupé pridáva exkluzívne detaily ako kontúry obličiek mriežky chladiča s príťažlivým vrúbkovaním, vypletanú vnútornú časť obličiek pre špičkový model BMW M235i xDrive a úplne nový pútavý dizajn zadných svetlometov pretiahnutý smerom do stredu zadnej časti. Spája ich vysoko lesklá čierna lišta, ktorá obkolesuje v strede umiestnený znak BMW. Táto kombinácia zadných svetiel a spojovacieho prvku upriamuje pozornosť na šírku zadnej časti vozidla. BMW radu 2 Gran Coupé meria na dĺžku 4 526 milimetrov, a na šírku 1 800 milimetrov, pričom je vysoké iba 1 420 milimetrov. Napriek nízkej stavbe a športovému vzhľadu si posádka užíva mnoho priestoru. K tomu pomáha aj rázvor s hodnotou 2 670 milimetrov. Navyše, batožinový priestor s objemom 430 dm3 sa dá rôznymi spôsobmi zväčšiť. Každý z týchto spôsobov výrazne zvyšuje možnosti každodennej využiteľnosti vozidla.
Nízke, široké, športové a so štandardne dodávanými LED svetlometmi.
BMW radu 2 Gran Coupé má športový, nízky a odhodlaný postoj na ceste. Jeho sebavedomé vyžarovanie vychádza z dynamickej prednej časti s čerstvou interpretáciou klasických ikonických prvkov značky BMW. Jemne skosené svetlomety so štandardne dodávanou LED technológiou, prípadne, na požiadanie, s adaptívnou, tvoria dominantnú tvár vozidla so štyrmi očami a priťahujú pozornosť na známe BMW obličky mriežky chladiča. Tie dostali tvar širokého a prepojeného prvku a zároveň sa rozširujú do strán. Priečky v obličkách dostali na prémiové kompaktné štvordverové kupé unikátne kontúry v podobe príťažlivých vertikálnych vrúbkov v priečkach, ktoré v prípade objednania povrchovej úpravy s lešteným hliníkom vytvárajú priestorový efekt. Športová vlajková loď BMW M235i xDrive dostala exkluzívny vizuálny identifikačný prvok v podobe výplne obličiek, ktorú namiesto klasických zvislých priečok tvorí priestorovo spracovaný výplet. Ten sa inšpiroval závodnými vozidlami a prednej časti dodáva extra hĺbku a pocit vnímanej kvality. BMW M235i xDrive má v prednom nárazníku aj upravené a väčšie otvory na vstup vzduchu.
Plynulá línia strechy a výrazné ramená.
Precízne línie blatníkov vytvárajú fascinujúcu hru svetla a tieňa, zvýrazňujú agilné proporcie a upriamujú pozornosť na eleganciu moderného kupé značky BMW. Línia strechy má uhladený tvar, dlhá grafika okien vizuálne odľahčuje hmotu zadnej časti a zároveň vytvára prepojenie medzi bokmi a zadnou časťou vozidla, pričom dodáva efekt predĺženia karosérie. Zúženie bočnej časti a C-stĺpik vtláčajú ramenám vozidla v oblasti nad zadnými blatníkmi športový pocit. Pri pohľade zozadu zároveň zdôrazňujú šírku vozidla a dodávajú mu stabilný postoj na vozovke. Rovnako ako predné svetlomety, aj úzke zadné svetlá štandardne využívajú LED technológiu. Poskytujú úplne nový pohľad na známy tvar písmena L typický pre značku BMW so samostatným úzkym prvkom a nezameniteľným zakrivením do bokov. Celkový vzhľad skosenej zadnej časti vytvára exkluzívny moderný pocit, ktorý uzatvára premyslene tvarované veko batožinového priestoru. Pečať športovej estetiky potom dodávajú chrómované koncovky výfukového potrubia s priemerom 90 milimetrov (model BMW M235i xDrive má príťažlivé koncovky netradičného tvaru). Všetky verzie BMW radu 2 Gran Coupé dostanú disky kolies z ľahkých zliatin s priemerom siahajúcim od 16 palcov v prípade základného modelu až po 18 palcov leštených diskov kolies modelov M Sport a verzie BMW M235i xDrive. Na požiadanie sa dodávajú aj leštené disky kolies z ľahkých zliatin s priemerom až 19 palcov či elektricky ovládané panoramatické strešné okno.
Interiér umocňuje športový nádych a neuveriteľný vnútorný priestor.
Interiér modelu BMW radu 2 Gran Coupé spája športový nádych s vyberanými materiálmi a s usporiadaním vnútorného priestoru, ktoré osloví potreby rodín a zároveň aj nároky na cestovanie na veľké vzdialenosti. Modernu podčiarkujú inovatívne riešenia detailov ako na požiadanie či vo vyšších verziách výbavy dodávané lišty s možnosťou voľby spomedzi šiestich farieb podsvietenia. BMW radu 2 Gran Coupé dopĺňa elegantné tvary kupé o veľký vnútorný priestor. Zadní pasažieri využijú výrazne jednoduchšie nastupovanie a v porovnaní s modelom BMW radu 2 Coupé majú v priestore na kolená k dispozícii extra 33 milimetrov. Zároveň sa o 12 milimetrov zvýšilo aj ukotvenie sedadla. Batožinový priestor pojme 430 dm3 nákladu (o 40 dm3 viac ako v prípade dvojdverového kupé), ktorý sa dá zväčšiť sklopením operadiel zadných sedadiel delených v pomere 40 : 20 : 40. Tie sa dajú ovládať aj z batožinového priestoru. Jeho veko sa po stlačení tlačidla otvára automaticky, v prípade voľby na požiadanie dodávaného Komfortného prístupu stačí pohyb nohy pod zadným nárazníkom.
Kokpit jednoznačne orientovaný na vodiča.
Viaceré ovládacie prvky sú natočené priamo na vodiča a spojené do logických celkov ako vykurovanie, klimatizácia či rôzne jazdné režimy, čo uľahčuje ovládanie. Prístup k ďalším funkciám nového informačného a zábavného systému s označením BMW Operating System 7.0 sprostredkúvajú dve veľké obrazovky s uhlopriečkou až do 10,25 palca s rozhraním BMW Live Cockpit Professional, pričom jeho tvary a usporiadanie pripomínajú prednú časť vozidiel značky BMW so štyrmi očami. Na požiadanie môže vodič ovládať systém aj gestami. V strede umiestnený a pre značku BMW typicky na vodiča natočený Control Display s vysokým rozlíšením a s dotykovým ovládaním poskytuje možnosť usporiadať informácie podľa aktuálnych a individuálnych potrieb. Na požiadanie dodávaný plnofarebný 9,2-palcový BMW Head-up displej premieta informácie na čelné sklo, takže vodič počas šoférovania nemusí spustiť zrak z cesty.
Ovládanie prostredníctvom ovládača iDrive, dotykom, hlasom alebo gestami.
BMW radu 2 Gran Coupé ponúka užívateľom možnosť kombinovať viaceré spôsoby ovládania — v závislosti od aktuálnej situácie a ich preferencií. Okrem tradičných tlačidiel na stredovej konzole a na volante patria k hlavným ovládacím prvkom aj ovládač iDrive (od výbavy s BMW Live Cockpit Plus vyššie aj s dotykovou plochou) a stredová dotyková obrazovka Control Display s uhlopriečkou 8,8 palca. Systém BMW Live Cockpit Plus pridáva navigačný systém a inteligentné hlasové ovládanie s online spracovaním pokynov. Na požiadanie sa do vozidla dodáva aj systém BMW Live Cockpit Professional, ktorý obsahuje aj BMW Intelligent Personal Assistant a vychádza z nového operačného systému BMW Operating System 7.0. Rozhranie BMW Live Cockpit Professional prináša na palubu aj plne digitálny zobrazovací a ovládací systém (vrátane dvoch obrazoviek s uhlopriečkou 10,25 palca) s maximálnymi možnosťami konektivity a individuálnych úprav. Medzi významné prvky patria adaptívny navigačný systém a multimediálny systém využívajúci zabudovaný pevný disk. Na požiadanie dodávané ovládanie gestami obsahuje sedem rôznych gest, pričom dve z nich si môžu užívatelia priradiť k ľubovoľným funkciám.
Päť línií výbavy a jeden vlajkový model.
Dynamické nové BMW radu 2 Gran Coupé ponúka záujemcom širokú paletu možností individualizácie v podobe základnej verzie a piatich ďalších verzií výbavy. Napríklad model Luxury Line využíva na zvýraznenie komfortného zamerania a premysleného vzhľadu vozidla dizajnové prvky z lešteného hliníka a čalúnenie sedadiel kožou Dakota. Ďalšie tri úrovne výbavy sa špecializujú na umocnenie športového zamerania. Sport Line prináša vysoko lesklé čierne prvky a vysoko lesklé rámy okien Shadow Line z ponuky BMW Individual. Model M Sport štylisticky približuje majiteľov o čosi bližšie k vlajkovej lodi, ktorou je model BMW M235i xDrive, napríklad tým, že využíva jeho predný nárazník so špeciálne tvarovanými otvormi na vstup vzduchu a s vysoko lesklými čiernymi prvkami, priečky obličiek s lešteným hliníkom a zadný nárazník BMW M s aplikáciami Dark Shadow. Medzi spoločné prvky so špičkovým modelom patria aj volant M Sport a štandardne dodávané športové sedadlá s poťahom kombinujúcim materiály Trigon a Sensatec. Postavenie modelu BMW M235i xDrive ako športového priekopníka v modelovom rade potvrdzujú aj exkluzívne dizajnové prvky a sivé doplnky vo farbe Cerium Grey. Model BMW M235i xDrive dostal aj exkluzívny výplet masky chladiča, vysoko lesklý čierny zadný nárazník BMW M a zadný spojler na veku batožinového priestoru BMW M vo farbe vozidla.
Výnimočná ovládateľnosť a dynamické jazdné vlastnosti.
Rovnako ako nové BMW radu 1, aj úplne prvé BMW radu 2 Gran Coupé využíva premyslenú konštrukciu značky BMW s pohonom predných kolies. Táto konštrukcia je produktom mnohých rokov skúseností získaných spoločnosťou BMW Group s pohonom predných kolies a zároveň ťaží z transferu technológií zo značky BMW i smerom do hlavnej značky. BMW radu 2 Gran Coupé spája vo svojom segmente ukážkovú dynamiku jazdy s priestranným interiérom. Výnimočná ovládateľnosť je výsledkom dokonale zladenej súhry medzi špičkovou konštrukciou podvozka, inovatívnymi technológiami a integrovanými komponentmi a ovládacími systémami, ktoré ovplyvňujú jazdnú dynamiku vozidla. Rýchle a precízne reakcie nového modelu BMW radu 2 Gran Coupé sa dajú poľahky vnímať a pozdvihujú zážitok z jazdy do nečakaných výšok. Tento úspech ide najmä na vrub transferu technológií zo značky BMW i smerom do hlavnej značky. Technológia samosvorného diferenciálu s aktívnym členom umiestneným priamo v rozvodovke (ARB) pochádza z modelu BMW i3s (kombinovaná spotreba elektrickej energie: 14,6 — 14 kWh/100 km, kombinované emisie CO2: 0 g/km*) a tvorí súčasť štandardnej výbavy modelu BMW radu 2 Gran Coupé, kde výrazne zlepšuje trakciu pri rozjazde, zatáčaní alebo zrýchľovaní na suchých aj mokrých cestách ako aj na zmiešaných, zasnežených a zľadovatených vozovkách a umožňuje oveľa precíznejšie a rýchlejšie kontrolovať preklzovanie kolies než kedykoľvek predtým. Ovládacia jednotka preklzu sa nachádza priamo v riadiacej jednotke motora, kam sa presunula z ovládacej jednotky stabilizačného systému DSC. Eliminácia dlhých signálnych dráh znamená, že informácie prúdia trikrát rýchlejšie a vodič potom dostane hroziaci šmyk pod kontrolu desaťkrát rýchlejšie. Ovládací člen regulácie preklzu kolies úzko spolupracuje so stabilizačným systémom DSC a výrazne zmenšuje tendenciu k nedotáčavosti, čo je typický prejav vozidiel s pohonom predných kolies. Nepotrebuje na to žiadne korekčné zásahy na stabilizovanie priečnych dynamických prejavov vozidla.
Neutrálne prejavy riadenia s BMW Performance Control.
Systém ARB spolupracuje pri plnení svojich úloh so systémom na rozdeľovanie momentu stáčania BMW Performance Control. Ten tvorí súčasť štandardnej výbavy modelu BMW radu 2 Gran Coupé a zvyšuje svižnosť ovládateľnosti inteligentným pribrzďovaním vnútorného kolesa v zákrute ešte pred tým, ako by sa mohli dosiahnuť medzné hodnoty šmyku. Technológie ARB a BMW Performance Control sa nachádzajú aj v modeli BMW M235 i xDrive. Jeho štandardná výbava obsahuje okrem pohonu všetkých kolies aj novo vyvinutý samosvorný mechanický diferenciál Torsen, ktorý zvyšuje obratnosť vozidla tým, že vytvára samosvorný efekt na predných kolesách. Diferenciál sa nachádza priamo v 8-stupňovej prevodovke Steptronic Sport. Funkcia Launch Control potom umožní preniesť na prvom a druhom prevodovom stupni na vozovku krútiaci moment s hodnotou až 450 Nm. K zvýšeniu ovládateľnosti vozidla a k svižnejšiemu prejazdu zákrut prispieva aj ostrejší prevodový pomer a rýchlejšie reakcie riadenia M Sport. Brzdy M Sport sa vyznačujú vynikajúcou odolnosťou voči vädnutiu a prebytkom brzdného výkonu za akýchkoľvek okolností. Riadenie M Sport a brzdy M Sport sa na požiadanie dodávajú aj do ostatných modelov BMW radu 2 Gran Coupé.
Výber z troch možností odpruženia.
Už štandardné odpruženie modelu BMW radu 2 Gran Coupé dostalo vycibrené dynamické inštinkty a prešlo ladením pre rôzne výkonové verzie motorov. Záujemcovia si však z ponuky prvkov dodávaných na želanie môžu vybrať odpruženie M Sport so svetlou výškou zníženou o 10 mm alebo Adaptívne odpruženie s variabilnými elektronicky ovládanými tlmičmi VDC. Táto verzia umožňuje vodičovi výber spomedzi dvoch rôznych nastavení odpruženia. Ovládačom jazdného zážitku si potom vyberie nastavenie Comfort pre pohodlnejší prejazd cez vozovky v horšom technickom stave alebo Sport, ktorý uprednostňuje dynamickú jazdu. Súčasťou Adaptívneho odpruženia ako aj odpruženia M Sport sú aj stabilizátory s vyšším predpätím. Všetky verzie modelu BMW radu 2 Gran Coupé, vrátane základných verzií, používajú viacprvkovú zadnú nápravu. V záujme ponúknuť všetkým záujemcom vozidlo presne podľa ich dynamických preferencií, pristúpila značka BMW k trom možnostiam výberu. Od komfortného nastavenia so štandardným odpružením až po extrémne športovú jazdu s odpružením M Sport doplneným o riadenie M Sport a brzdy M Sport. Kombinácia Adaptívneho odpruženia vrátane VDC s brzdami M Sport poskytuje najširšie spektrum možností nastavenia.
Začiatok predaja s troma motormi.
Nové BMW radu 2 Gran Coupé bude od začiatku ponúkať na výber z troch motorov (jeden naftový a dva benzínové), ktoré pochádzajú z najnovšej generácie motorov s označením BMW EfficientDynamics. Viacero individuálnych opatrení prispelo k lepšej spotrebe, zníženiu emisií a v niektorých prípadoch aj k vyššiemu výkonu. Vstupný motorom je trojvalcový agregát v BMW 218i s výkonom 103 kW (140 k), zatiaľ čo dvojlitrový naftový motor v modeli BMW 220d dodáva 140 kW (190 k). Ponuku dopĺňa prelomový a najvýkonnejší štvorvalcový motor spoločnosti BMW Group. Jeho výkon 225 kW (306 k) dodáva modelu BMW 235i xDrive mimoriadne športové schopnosti. Vlajková loď zrýchli z pokoja na 100 km/h iba za 4,9 sekundy (s balíkom M Performance to trvá 4,8 sekundy) a zrýchľovanie sa končí až pri elektronicky obmedzenej rýchlosti 250 km/h. Oba motory, BMW M235i xDrive a BMW 218i dostali filter pevných častíc pre benzínové motory. BMW 220d využíva filter pevných častíc, absorpčný katalyzátor NOx a technológiu selektívnej katalytickej redukcie SCR. Všetky tri motory spĺňajú prísne predpisy emisnej normy Euro 6d-TEMP. Model BMW 228i xDrive, ktorého dvojlitrový štvorvalcový motor dodáva výkon 170 kW (231 k), bude dostupný iba v USA.
Tri rôzne technológie prevodovky.
V modeli BMW 218i sa motor štandardne spája s aktualizovanou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pričom zákazníci si môžu na požiadanie vybrať aj mimoriadne sofistikovanú 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku Steptronic. Vylepšenia sa týkali komfortu radenia a akustických vlastností 8-stupňovej prevodovky Steptronic v modeli BMW 200d ako aj 8-stupňovej prevodovky Steptronic Sport v modeli BMW M235i xDrive. Inteligentná konektivita umožňuje obom automatickým prevodovkám, aby sa stratégia ich radenia prispôsobila naplánovanej ceste a jazdnej situácii.
Inovatívna podpora z modelov z vyšších tried.
BMW radu 2 Gran Coupé ťaží zo širokého radu inovatívnych asistenčných systémov vodiča, ktoré sa osvedčili vo vyšších modelových radoch automobilov značky BMW. V závislosti od systému sa obrazy z kamery a údaje získané z radarov a ultrazvukových snímačov používajú na snímanie okolia vozidla a následne vystríhajú vodiča pred hroziacim nebezpečím, prípadne aktívnymi zásahmi do bŕzd či riadenia predídu nehode. Štandardná výbava v Európe obsahuje Predkolíznu výstrahu s identifikáciou chodcov s funkciou City Brake, ktorá varuje vodiča aj pred prítomnosťou cyklistov. Súčasťou štandardnej výbavy je aj Varovný systém opustenia jazdného pruhu s aktívnym vracaním do jazdného pruhu. Tento systém je aktívny v rýchlostiach od 70 do 210 km/h. Na požiadanie sa dodáva aj Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop and Go, ktorý pracuje v rýchlostiach až do 160 km/h a systém Driving Assistant. Jeho súčasťou je aj Varovný systém zmeny jazdného pruhu, Zadný predkolízny systém a Zadný varovný systém pred premávkou zboku.
Asistent parkovania s inovatívnym Asistentom cúvania.
BMW radu 2 Gran Coupé na požiadanie ponúka v podobe systémov ako Parkovacie senzory Park Distance Control (PDC), zadná kamera či Parkovací asistent aj široké možnosti asistencie s parkovaním a s manévrovaním. Posledný spomínaný umožňuje automatické parkovanie do parkovacích miest umiestnených pozdĺžne aj kolmo na vozovku ako aj automatické vyparkovanie z pozdĺžnych parkovacích miest. Na zozname prvkov sa nachádza aj inovatívny Asistent cúvania. Ten zaznamenáva a následne ukladá všetky pohyby volantom, ktoré vozidlo spraví počas jazdy smerom dopredu rýchlosťou nižšou ako 36 km/h. Systém potom počas cúvania do vzdialenosti 50 m a rýchlosti 9 km/h dokáže automaticky zopakovať pohyby volantu.
Mobilný telefón sa mení na kľúč od vozidla.
Na požiadanie sa dodávajú aj premyslené prvky prebraté z modelov značky BMW z vyšších tried: BMW Digital Key a Inteligentný osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant. Na požiadanie dodávaný digitálny kľúč BMW Digital Key umožňuje zamknutie a odomknutie vozidla pomocou mobilného telefónu s použitím technológie komunikácie blízkych polí Near Field Communication (NFC). Vozidlo sa odomkne priložením mobilného telefónu ku kľučke vozidla a to aj v prípade, ak je batéria telefónu vybitá. Motor sa následne naštartuje po umiestnení mobilného telefónu do držiaku na mobilné telefóny, prípadne do priečinka na bezdrôtové nabíjanie.Vodič môže sprístupniť funkciu BMW Digital Key až piatim ľuďom. Funkcia je dostupná pre špičkové modely Samsung Galaxy kompatibilné s funkciou NFC, ktoré využívajú operačný systém Android 8.0 a vyšší.
Prirodzená interakcia s BMW Intelligent Personal Assistant.
Inteligentný osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant sa prvý raz objavil v modeli BMW radu 3 Sedan a tvorí súčasť ovládacieho a operačného systému. Pokiaľ ho vodič chce používať na Slovensku, nastaví si celé rozhranie operačného systému do niektorého z podporovaných jazykov. Medzi podporovanými jazykmi sa nachádzajú angličtina, nemčina, francúzština, taliančina, španielčina či portugalčina. Vyslovenie krátkej výzvy Hey/Hi/Hello, BMW, umožní prístup k hlasovému ovládaniu viacerých funkcií vozidla a zároveň aj k získavaniu informácií. BMW Intelligent Personal Assistant je na slovo vzatý odborník a zároveň aj digitálna osobnosť schopná učiť sa zvyky a bežné veci a následne ich aplikovať v správnom kontexte, prípadne viesť ľahkú konverzáciu alebo okoreniť rozhovor príležitostným vtipom či zaujímavou príhodou (Hey, BMW, máš športovú náladu?, Hey, BMW, povedz mi vtip.). Výnimočnou vlastnosťou medzi inými digitálnymi asistentmi je, že vodič môže dať tomuto digitálnemu spoločníkovi jeho jedinečné meno podľa vlastného uváženia.
Navigácia Connected pre pokojnejší príchod do cieľa.
Služby navigácie Connected umožňujú, aby sa do plánovania trasy zapracovali aj viaceré vonkajšie a vnútorné vstupné informácie. Vodič nového modelu BMW radu 2 Gran Coupé môže zaslať destinácie priamo do navigácie z viacerých aplikácií, následne ich ukladať a synchronizovať. Aplikácia Parking Space Assistant ponúka viacero možností parkovania a to už v dostatočnom predstihu pred príchodom do cieľa. Služba taktiež poskytuje informácie o najbližšom parkovacom dome či návrhy s miestami, kde je najväčšia pravdepodobnosť zaparkovať čo najbližšie k cieľovej destinácii. Na tomto procese spolupracujú aj inteligentne zabudované existujúce služby On-Street Parking Information a PARK NOW. V niektorých mestách je zároveň k dispozícii aj možnosť zaplatiť parkovné priamo prostredníctvom vozidla.