en

Nové BMW radu 8 Coupé.

Predstavenie nového modelu BMW radu 8 Coupé píše novú kapitolu v dlhej histórii bavorského výrobcu zmyselných športových automobilov. A pridáva k modelovej ofenzíve v luxusnom segmente dynamický nádych. Nový model BMW radu 8 Coupé predstavuje vozidlo, ktoré spája výnimočný výkon, emotívny dizajn, špičkový luxus a najpokrokovejšie prvky výbavy v oblasti možností zobrazovania, ovládania, užívateľského rozhrania, asistenčných prvkov vodiča a konektivity.

Nové BMW radu 8 Coupé.
Nové BMW radu 8 Coupé.
Nové BMW radu 8 Coupé.
Nové BMW radu 8 Coupé.
Nové BMW radu 8 Coupé.
Nové BMW radu 8 Coupé.
Nové BMW radu 8 Coupé.
Nové BMW radu 8 Coupé.
Nové BMW radu 8 Coupé.
Nové BMW radu 8 Coupé.
Nové BMW radu 8 Coupé.
Nové BMW radu 8 Coupé.
Nové BMW radu 8 Coupé.

15.6.2018

Modely dostupné pri začiatku predaja.

BMW 850i xDrive Coupé:

Benzínový motor V8, 8-stupňová prevodovka Steptronic, BMW xDrive.

Zdvihový objem: 4 395 cm3,

Výkon: 390 kW (530 k) pri 5 500 – 6 000 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 750 Nm pri 1 800 – 4 600 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 3,7 sekundy,

Najvyššia rýchlosť: 250 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva*: 10,5 - 10,0 l/100 km,

Kombinované emisie CO2*: 240 - 228 g/km,

Emisná norma: EU6d-TEMP.

 

BMW 840d xDrive Coupé:

Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic, BMW xDrive.

Zdvihový objem: 2 993 cm3,

Výkon: 235 kW (320 k) pri 4 400 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 680 Nm pri 1 750 – 2 250 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 4,9 sekundy,

Najvyššia rýchlosť: 250 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva*: 6,2 – 5,9 l/100 km,

Kombinované emisie CO2*: 164 – 154 g/km,

Emisná norma: EU6d-TEMP.

 

*Všetky hodnoty výkonu, spotreby a emisií sú predbežné.

 

* Uvedené hodnoty spotreby paliva, elektrickej energie a emisií CO2 vychádzajú z európskeho predpisu (EC) 715/2007 vo verzii platnej v čase typového schvaľovania. Hodnoty platia pre vozidlo so základnou výbavou na nemeckom trhu a rozsah zodpovedá použitiu rôznych rozmerov diskov a pneumatík ako aj od zvolenej doplnkovej výbavy.

 

Hodnoty vozidiel označených * vychádzajú z nových predpisov WLTP a následne sú prepočítané na hodnoty ekvivalentné k testu NEDC, aby sa dali porovnávať s ostatnými vozidlami. Vzhľadom na tieto vozidlá a pre potreby daní a poplatkov súvisiacich s (okrem iného napríklad) emisiami CO2, sa hodnoty CO2 môžu líšiť od tu uvedených hodnôt (v závislosti od národnej legislatívny).

 

Údaje o triede CO2 sú uvedené podľa nariadenia 1999/94/EC a aktuálnej verzie dokumentu Pkw-EnVKV a vychádzajú (pre potreby klasifikácie) z hodnôt spotreby paliva a emisií CO2 platných pre cyklus NEDC.

 

Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a elektrickej energie a o oficiálnych špecifických emisiách CO2 pre nové osobné automobily získate z predpisu „Manuál o spotrebe paliva, elektrickej energie a emisiách CO2 nových automobilov”, dostupného bezplatne na všetkých predajných miestach a na adrese DAT Deutschland Automobil Treuhand GmbH, Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Deutschland a na http://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html. Manuál CO2 (PDF ‒ 2.7 MB).

Koncepcia vozidla a dizajn.

Športové vozidlo s vášňou a charakterom.

 

Predstavenie nového modelu BMW radu 8 Coupé píše novú kapitolu v dlhej histórii bavorského prémiového výrobcu zmyselných športových automobilov. A pridáva aktuálnej modelovej ofenzíve v luxusnom segmente mimoriadne dynamický nádych. Nový model BMW radu 8 Coupé predstavuje vozidlo snov, ktoré spája výnimočný výkon, emotívny dizajn, špičkový luxus a najpokrokovejšie prvky výbavy v oblasti možností zobrazovania, ovládania, užívateľského rozhrania, asistenčných prvkov vodiča a konektivity.

 

Celosvetový začiatok predaja nového modelu BMW radu 8 Coupé je naplánovaný na november 2018. Športové vozidlo sa bude vyrábať v závode BMW v meste Dingolfing, kde vzniká aj BMW radu 7. Vozidlo tak bude využívať skúsenosti v oblasti výroby luxusných vozidiel. Číslica 8 v označení modelu podčiarkuje výnimočné postavenie v rámci modelovej palety značky BMW. Rovnako ako kedysi model BMW Z8 a v súčasnosti model BMW i8 zosobňuje mimoriadne emotívne a maximálne športové vozidlo. Model BMW radu 8 Coupé sa tak stáva kľúčovou súčasťou luxusného segmentu vozidiel, ktorý spoločnosť BMW Group avizovala vo svojej stratégii NUMBER ONE > NEXT.

 

Pri vývoji sa konštruktéri zameriavali najmä na to, aby BMW radu 8 Coupé poskytovalo vzrušujúcu dynamiku jazdy. Karoséria, pohon a podvozok boli vyladené tak, aby dosiahli špičkovú ovládateľnosť, precíznosť riadenia a vyváženosť, ktoré sa očakávajú od špičkového športového vozidla. V rámci vývoja sa k mimoriadne výkonným motorom dolaďovali aj inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive a prvky z programu BMW EfficientLightweight. Nové BMW radu 8 Coupé sa vyvíjalo súčasne s pretekárskym vozidlom BMW M8 GTE, ktoré už ukázalo svoje schopnosti v rámci vytrvalostných pretekov FIA World Endurance Championship (WEC) a v rámci severoamerického seriálu pretekov IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC). Sériové vozidlo teraz sprostredkuje zážitok z maximálnej dynamiky jazdy a z nesmierne luxusného interiéru.

 

Dizajn exteriéru: nový dizajnový jazyk dáva športovej príťažlivosti novú tvár.

Dizajn exteriéru nového modelu BMW radu 8 Coupé stelesňuje veľmi modernú formu príťažlivej športovej krásy spojenej s nádychom exkluzivity a zvádzania zmyslov. Sériový model tak nadväzuje na očakávania, ktoré vyvolala štúdia BMW Concept radu 8 prvý raz predstavená v roku 2017 na podujatí Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Jeho výrazná aura je výsledkom nového dizajnového prístupu zameraného na čistotu, modernosť a na vyvolávanie emócií. Expresívne tvary povrchov karosérie umocňujú dynamický charakter nového modelu BMW radu 8 Coupé viac a intenzívnejšie ako v prípade akéhokoľvek iného modelu.

 

Nízko položená karoséria, predĺžená silueta so štíhlou kresbou okien a línia strechy, ktorá sa elegantne ponára do výrazne tvarovanej zadnej časti. Základné proporcie nového dvojdverového modelu BMW radu 8 Coupé, ktorý vyzerá, akoby bol prilepený k vozovke, určujú rozmery ako dĺžka 4 843 mm, šírka 1 902 mm, výška 1 341 mm a rázvor s hodnotou 2 822 mm. Všetko ostatné predstavuje pocit čistej dynamiky a vytvára z BMW radu 8 Coupé luxusné športové vozidlo, z ktorého doďaleka srší vášeň a charakter.

 

Extrémne úzke svetlomety, na požiadanie BMW LaserLight.

Obrovský výkon športového vozidla sa prejavuje aj v príťažlivom vzhľade, ktorý vytvára do detailu premyslený vystupujúci dizajn prednej časti, široké otvory na vstup vzduchu (ktoré vyzerajú ešte úchvatnejšie najmä vo verzii BMW M850i xDrive Coupé a v spojení s balíkom M Sport) či precízne kontúry kapoty. Nízko položené obličky majú proporčne prispôsobené rozmery so šesťuholníkovým tvarom, ktorý sa rozširuje smerom nadol. Všetky tieto prvky obkolesuje spoločný rámik. Nové BMW M850i xDrive Coupé dostane už v sériovej výbave doteraz najužšie LED svetlomety v ponuke značky BMW. Obe svetelné trubice obsahujú elementy pre denné, stretávacie aj diaľkové svetlomety, čím vytvárajú nový a nezameniteľný svetelný podpis. Na požiadanie bude vozidlo vybavené laserovými svetlometmi BMW Laserlight s adaptívnymi LED svetlometmi Adaptive LED Headlights. Tento systém využíva svetelný lúč laserových svetiel, aby zlepšil funkciu diaľkových svetiel. Výsledkom je svetelný dosah neoslňujúcich diaľkových svetiel do vzdialenosti 600 metrov.

 

Bočnému pohľadu dominujú dramatické prechody medzi jednotlivými povrchmi. Striedajú sa plynulé línie tiahnúce sa od predných kolies a klenuté zadné blatníky, ktoré dodávajú zadnej časti pocit neporaziteľnej sily. Prechody medzi jednotlivými plochami zabezpečujú výrazné hrany. Ich tvar naznačuje, že vychádzajú z výduchov Air Breathers a odvádzajú horúci vzduch. Kabína vodiča je posunutá dozadu, čím posilňuje svalnatú líniu ramien a odkazuje na vzrušujúci potenciál nesmierneho výkonu pod kapotou. Pretiahnutá grafika bočného okna sa končí typickým aj keď veľmi úzkym Hofmeisterovým oblúkom. Dlhé a ostro sklonené zadné okno patrí k ďalším významným dizajnovým prvkom vysoko výkonných športových vozidiel.

 

Zadnú časť taktiež tvoria plasticky stvárnené a emotívne povrchy, ktoré umocňujú šírku a nízko položené ťažisko vozidla. Úzke zadné svetlomety zasahujú hlboko do blatníkov, čím podporujú pocit širokých ramien. Zadné svetlomety dostali tvar písmena L, typického pre bavorskú značku. Spodnej časti zadného nárazníka dominujú na oboch krajoch dvojité lichobežníkové koncovky výfukov.

 

Precízne detaily pre lepšiu aerodynamiku a hmotnosť.

Aerodynamický odpor prúdnicového tvaru karosérie nového modelu BMW radu 8 Coupé pomáhajú znížiť aktívne lamely v obličkách masky chladiča a systém Air Curtains vrátane výduchov Air Breathers či takmer úplne zakrytý podvozok. Úzke držiaky vonkajších spätných zrkadiel sú uchytené priamo na tesnenie dverí, čím zmenšujú prúdenie vzduchu. Je to prvé takéto riešenie použité na modernom vozidle s bezrámovými oknami. Vztlak prednej nápravy modelu BMW M850i xDrive Coupé znižuje vo vysokých rýchlostiach aj dodatočný predný spojler. Súčasťou štandardnej výbavy modelov BMW M Performance je aj zadný M spojler.

 

Strecha nového modelu BMW radu 8 Coupé akoby čítala z knihy o dizajne tradičných športových vozidiel, odkiaľ prevzala tvar s dvojitými bublinami nad hlavami pasažierov. Tento tvar napomáha vo vysokých rýchlostiach prúdeniu vzduchu okolo strechy.

 

Výrazné tvary sa podarilo dosiahnuť aj vďaka na želanie dodávanej streche z plastu vystuženého karbónovými vláknami (CFRP), čo je prvé použitie takéhoto materiálu na sériovo vyrábanom modeli značky BMW. Výhodou je aj zníženie ťažiska a zlepšenie športových jazdných vlastností. O ďalšie zníženie hmotnosti sa postarajú na želanie dodávané prvky v rámci balíka Carbon, ktoré obsahujú z karbónu vyrobené lamely na vstup vzduchu, kryty vonkajších spätných zrkadiel, zadný spojler a zadný difúzor.

 

Balík M Sport a exteriér Chrome Line s výraznými dizajnovými prvkami.

Okrem extra širokých otvorov na vstup vzduchu v prednom nárazníku, výrazne tvarovaného zadného nárazníka a špeciálne tvarovaných bočných prahov sa balík prvkov M Sport pre nový model BMW radu 8 Coupé vyznačuje aj ďalšími dizajnovými prvkami, ktoré umocňujú dynamický charakter vozidla. Ide najmä o výduchy Air Breathers v predných blatníkoch s perlovým chrómovým efektom a sivý zadný difúzor, ktorý dokonale dopĺňa matný hliníkový povrch lamiel v obličkách prednej masky.

 

Okrem M zadného spojlera sa o vizuálnu príťažlivosť balíka M Technic Sport Package stará aj rozšírená ponuka vysoko lesklých prvkov Shadow Line, ktoré zdobia obličky BMW v maske chladiča, výduchy Air Breathers v predných blatníkoch a koncovky výfukového potrubia.

 

Model BMW M850i xDrive Coupé podčiarkuje svoju individualitu viacerými špecifickými prvkami exteriéru. Aerodynamicky upravené elementy karosérie obsiahnuté v balíku M Sport dopĺňajú dodatočný predný spojler a M zadný spojler vo farbe vozidla spolu s exkluzívnymi dizajnovými detailami v sivej farbe Cerium Grey. Táto príťažlivá farba sa dostala na prvky ako obličky BMW vrátane ich orámovania, vonkajšie spätné zrkadlá, výplne Air Breathers, koncovky výfukového potrubia či na logo M na predných blatníkoch a na označenie modelu na zadnej časti.

 

Ďalšiu možnosť úpravy exteriéru predstavujú doplnky Chrome Line. Obsahujú lesklé chrómové prvky na bočné okná a držiaky vonkajších spätných zrkadiel ako aj na obličky masky chladiča BMW.

 

Exkluzívne laky od BMW Individual.

Nový model BMW radu 8 Coupé sa bude pri začiatku predaja ponúkať v jednej nemetalickej a šiestich metalických lakoch exteriéru, ktoré podčiarkujú sebavedomo športový alebo elegantne luxusný charakter dvojdverového modelu. Ako doplnky modelu BMW M850i xDrive Coupé v spojení s balíkom M Sport budú v ponuke laky ako čierna metalíza Carbon Black a modrá metalíza Barcelona Blue. Nenapodobiteľný a exkluzívny vzhľad modelu BMW radu 8 Coupé dotvorí pri začiatku predaja či krátko po jeho spustení aj široká ponuka lakov z palety BMW Individual a špeciálnych lakov BMW Individual.

Interiér a výbava.

Luxusná atmosféra s výnimočnými športovými prvkami.

Moderný a minimalistický dizajn exteriéru pokračuje aj v interiéri nového modelu BMW radu 8 Coupé. Sofistikovaný a do detailu premyslený dizajn interiéru je plný precíznych detailov a vytvára harmonický balans medzi dynamikou zameranou na vodiča a luxusnou eleganciou. Vodiča aj spolujazdca obklopuje pocit priestoru typický pre športové vozidlá doplnený o exkluzívnu atmosféru vozidla z luxusného segmentu.

 

Hladký prechod medzi palubnou doskou a výplňami dverí zjemňujú nadväzujúce povrchy a starostlivo vybrané materiály. Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu BMW radu 8 Coupé je celokožené čalúnenie palubnej dosky a výplní dverí. Pokovované povrchy orámovania bočných výduchov klimatizácie a linky v blízkosti vnútorného otvárania dverí vizuálne vytvárajú jednoliaty celok. Mechanizmus otvárania dverí dostal tvar zatvorenej sponky, čo umožňuje mimoriadnu štýlovú čistotu spracovania.

 

Pozdĺžne orientované línie navádzajú pohľad smerom dopredu.

Všetky línie smerujú pozdĺžne, čím podvedome upriamujú pohľad na vozovku a podporujú športovú jazdu. Je to mimoriadne zrejmé najmä zo širokej stredovej konzoly, ktorá stúpa smerom k palubnej doske v prednej časti a jasne tak oddeľuje priestor vodiča a spolujazdca. Nad sebou sa tu nachádzajú horizontálne zostavené ovládacie tlačidlá a displeje klimatizácie, audiosústavy a nad tým všetkým samostatne stojaci hlavný zobrazovací displej Control Display.

 

Jasne a čisto usporiadané ovládacie prvky pomáhajú vodičovi sústrediť sa na to, čo sa deje pred ním. Okrem voliča automatickej prevodovky a ovládača iDrive Controller sa na stredovej konzole nachádza aj ovládač jazdného zážitku a štartovacie tlačidlo združené v novom dizajne funkčných ovládačov s aktívnou dotykovou odozvou. Nový tvar dostalo aj ovládanie svetlometov a pozostáva z bloku tlačidiel umiestneného medzi volantom a dverami vodiča. Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu BMW radu 8 Coupé je aj kožený športový volant s multifunkčnými tlačidlami a s páčkami pre manuálne radenie rýchlostí. Súčasťou štandardnej výbavy verzie BMW M850i xDrive Coupé je aj M kožený volant.

 

Jasné a čisté spracovanie interiéru umožňuje, aby naplno vynikli vysoko kvalitné materiály. Použitie ozdobných líšt sa obmedzilo iba na športové prechody medzi stredovou konzolou a palubnou doskou. Vzhľad líšt v podobe pletiva z ušľachtilej ocele dodáva štandardnej výbave novej verzie BMW M850i xDrive Coupé technicky prepracovaný nádych. Model BMW 840d xDrive dostal v štandardnej výbave hliníkové lišty s tmavým akcentom. Na požiadanie sa dodávajú aj drevené lišty s medeným alebo sivým metalickým akcentom. V ponuke na želanie dodávaných prvkov pod hlavičkou BMW Individual sa nachádzajú aj lišty s farbou klavírneho laku či drevené lišty so striebornými akcentmi.

 

Štandardne dodávané kožené čalúnenie a sklopné operadlá zadných sedadiel.

Novo vyvinuté predné športové sedadlá poskytujú vysokú mieru komfortu aj pri cestách na dlhé vzdialenosti a vynikajúcu bočnú oporu pri rýchlom prejazde zákrut. Opierky hlavy sú vizuálne integrované do operadiel, dajú sa však nastavovať výškovo aj pozdĺžne. Sedadlo sa nastavuje elektronicky, súčasťou štandardnej výbavy je aj možnosť ukladania polohy sedadla vodiča aj spolujazdca do pamäte. Operadlá predných sedadiel sa poloautomaticky sklápajú, na čo slúži extra kožený remeň na operadle a zadným pasažierom tak uľahčujú nastupovanie a vystupovanie.

 

Športové sedadlá sú štandardne čalúnené koženým poťahom Vernasca. Ich jedinečnosť dopĺňa kontrastné prešívanie sedadiel aj operadiel ako aj samostatné tvarovanie zadných sedadiel. Ponuka prvkov dodávaných na želanie obsahuje kožené poťahy Merino, rozšírené kožené poťahy BMW Individual Merino a plne kožené čalúnenie BMW Individual Merino. Každé čalúnenie je dostupné vo farebných verziách čierna Black, svetlá Cognac a biela Ivory White. Nechýbajú ani viaceré mimoriadne príťažlivé dvojfarebné čalúnenia.

 

Multifunkčné sedadlá v štandardnej výbave verzie BMW M850i xDrive Coupé sa vyznačujú extra možnosťami nastavovania, výraznejšou bočnou oporou a ešte lepšími komfortnými vlastnosťami. Vodič aj spolujazdec si podľa aktuálnych požiadaviek môžu nastaviť aj šírku operadla. Multifunkčné sedadlá majú aj nastaviteľnú bedrovú opierku.

 

Na odkladanie drobností slúžia vrecká vo dverách, priestranná schránka pred spolujazdcom, dva držiaky na poháre ukryté pod obložením stredovej konzoly a veľký odkladací priestor pod lakťovou opierkou rozdelený krycou poličkou, ktorý slúži na odloženie cestovateľského príslušenstva, nápojov a ostatných náležitostí. Vďaka nízkej pozícii sedenia sa opierky hlavy na zadných sedadlách podarilo integrovať do operadiel. Operadlá zadných sedadiel nového modelu BMW radu 8 Coupé sú už v štandardnej výbave delené v pomere 50 : 50. Podľa aktuálnych potrieb sa dajú samostatne alebo spoločne sklápať a tak zväčšiť batožinový priestor s objemom 420 dm3. Sklápací mechanizmus sa ovláda páčkami v batožinovom priestore. Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu BMW radu 8 Coupé je aj automatické otváranie veka batožinového priestoru, zatiaľ čo na požiadanie sa dodáva bezdotykové otváranie a zatváranie veka batožinového priestoru s označením Komfortný prístup.

 

Model BMW M Performance a balík M Sport s exkluzívnymi prvkami interiéru.

Súčasťou štandardnej výbavy novej verzie BMW M850i xDrive Coupé a zároveň aj balíka M Sport pre verziu BMW 840d xDrive Coupé sú exkluzívne dizajnové prvky pre umocnenie dynamického zážitku z jazdy. Okrem multifunkčných sedadiel a M koženého volantu ide napríklad o rozšírené kožené čalúnenie kožou BMW Individual Merino s čiernymi doplnkami a s prúžkami vo farbách BMW M GmbH. Ďalej obsahujú antracitový strop BMW Individual, M pedále, M opierku na nohu vodiča a špeciálne koberčeky, ktoré dodávajú kabíne výnimočný športový nádych. Osvetlené prahy dverí a displej prístrojovej dosky nesú logo BMW M Performance Automobile, prípadne logo M. V konfigurácii s balíkom M Technic Sport Package dostala exkluzivita interiéru ďalší prvok v podobe čiernych bezpečnostných pásov s akcentmi vo farbách M GmbH.

 

Špičkové voliteľné prvky pre rýdzi luxus.

Luxusný charakter nového modelu BMW radu 8 Coupé vybrúsia na želanie dodávané prvky špičkovej kvality z bohatej palety príslušenstva. Novo tvarované odvetrávané sedadlá pre vodiča a spolujazdca predstavujú jednu z možností vylepšenia na želanie dodávaných vyhrievaných sedadiel. Chladiaci vzduch sa prvý raz vháňa z interiéru, následne postupuje pozdĺž tela do ventilátorov zabudovaných v sedadlách, ktoré potom mimoriadne účinne kontrolujú teplotu celého sedadla.

 

Vďaka možnosti bezdrôtového nabíjania telefónov sa kompatibilné telefóny nabíjajú bez používania káblov. Kľúč BMW Display Key umožní, aby vodič zostal v neustálom spojení so svojím novým modelom BMW radu 8 Coupé. Okrem stavu paliva a servisných informácií sa na farebnom displeji zobrazí aj to či sú dvere a okná vozidla zatvorené.

 

Štandardne dodávané náladové podsvietenie príťažlivo umocňuje línie interiéru, ktoré neustále smerujú dopredu. Nepriame osvetlenie okrajov smeruje pozdĺž stredovej konzoly a výplne dverí v precízne umiestnených LED optických vláknach a vytvára dynamickú a exkluzívnu náladu. Farba podsvietenia sa dá meniť prostredníctvom menu iDrive. Ďalšou súčasťou je dynamické osvetlenie interiéru Dynamic Interior Light, ktoré v presne definovaných momentoch vydáva pulzujúce svetlo. Aktivuje sa vo výplni dverí či v otváraní dverí pri bežiacom motore a na prístrojovej doske pri prichádzajúcom telefonickom hovore.

 

Štandardne dodávaný audiosystém obsahuje jedenásť reproduktorov a digitálny zosilňovač, na želanie dodávaný Harman Kardon Surround Sound System využíva až 16 reproduktorov. Špičku v ponuke na želanie dodávaných audiosystémov predstavuje Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System. Bezkonkurenčná technológia reproduktorov Diamond, aktívny 16-kanálový zosilňovač s celkovým výkonom 1 375 W, dynamický ekvalizér a 16 čiastočne podsvietených reproduktorov vytvárajú krásne precízny a plnohodnotný zvukový zážitok. Jeho špičkovú kvalitu si najlepšie vychutná posádka na všetkých sedadlách nového modelu BMW radu 8 Coupé.

 

Na želanie dodávaná sklenená úprava vybraných ovládacích prvkov vytvára nový vizuálny aj dotykový zážitok z dizajnu interiéru. Tieto exkluzívne dizajnové prvky môžu skrášliť volič automatickej prevodovky, ovládač iDrive Controller, tlačidlo start/stop a ovládač hlasitosti audiosystému. Spod skleneného krytu voliča automatickej prevodovky môže žiariť osvetlená číslica 8.

Motory, prevodovka a BMW xDrive.

Jedinečný výkon vytvára špičkové dynamické zážitky.

 

Model BMW M Performance, ktorý bude dostupný už od začiatku predaja, ponúka mimoriadne očarujúcu ukážku toho najlepšieho zo športových schopností nového modelu BMW radu 8 Coupé. Pod kapotou verzie BMW M850i xDrive Coupé pracuje motor V8 s výkonom 390 kW (530 k), ktorý absolvoval hĺbkovú revíziu a ukrýva neskutočnú silu. Slúži ako opojný mix fenomenálneho výkonu a typického zvuku motorov V8. Druhý motor v ponuke v čase príchodu na trh jasne ukáže schopnosti nového modelu BMW radu 8 Coupé pri cestovaní na dlhé trasy. Naftový radový šesťvalec s výkonom 235 kW (320 k) spája vo verzii BMW 840d xDrive Coupé okamžitý ťah s ukážkovou účinnosťou, ktorá počas cestovania výrazne redukuje množstvo zastávok na doplnenie paliva. Všetky motory dostupné pre nový model BMW radu 8 Coupé sa spájajú s novou a vylepšenou verziou 8-stupňovej prevodovky Steptronic. Širší rozsah prevodových pomerov a nová ovládacia elektronika pomáhajú zvýšiť celkovú účinnosť pohonného reťazca. Nové tlmiče kmitov potláčajú nerovnomerné otáčky motora a prešmykovanie meniča, čo zvyšuje komfort. Upravené ovládanie hydrauliky umožňuje športovejšiu zmenu rýchlostí páčkami na volante. Nový systém xDrive ponúka aj nastavenie, ktoré uprednostňuje pohon zadných kolies. Ten sa využíva pri zvlášť dynamickom jazdnom štýle. Elektronicky ovládaná uzávierka zadného diferenciálu verzie BMW M850i xDrive Coupé dáva ovládateľnosti ešte športovejší nádych.

 

Nový motor V8 s bezkonkurenčným výkonom a nezameniteľným zvukom.

Kompletne prepracovaný od kľukovej skrine až po riadiacu jednotku. Vynovený 8-valcový motor sa prvý raz predstaví na palube verzie BMW M850i xDrive Coupé, kde poslúži ako opojný mix fenomenálneho výkonu a typického zvuku motorov V8. Dve vzduchom chladené turbodúchadlá twin-scroll umiestnené vo V medzi radmi valcov sú len jedným z typických prvkov 4,4-litrovej pohonnej jednotky. Technologický balík BMW TwinPower Turbo obsahuje turbodúchadlo, vysokotlakové vstrekovanie paliva High Precision Injection, plne variabilné časovanie ventilov VALVETRONIC a variabilné časovanie vačkového hriadeľa Double-VANOS. Novo navrhnutá tepelná izolácia zaručuje mimoriadne účinnú termoizoláciu kľukovej skrine a hlavy valcov. Nový systém zapaľovania umožňuje jemnejšie a rýchlejšie štartovanie motora pri aktivovanej funkcii štart-stop. Ovládač jazdného zážitku môže aktivovať extrémne športové aj mimoriadne pohodlné nastavenie pohonu, čím odhalí široký rozsah schopností nového motora. V režimoch SPORT a SPORT+ sa reakcie motora ako aj typický zvuk V8 prepnú tak, aby poskytovali maximálne dynamický zážitok. A to zvlášť v režime SPORT+.

 

Ďalším novým prvkom motora V8 je jeho kľuková skriňa. Jej robustnosť zvýšilo použitie novej ľahkej hliníkovej zliatiny. Na minimalizáciu trecích strát dostali vnútorné steny valcov špeciálny kovový povlak. Zosilnené piesty s povlakom materiálom Grafal a upravené piestne krúžky sú navrhnuté tak, aby zvládli namáhanie kľukového mechanizmu, ktoré sa spája s výnimočným výkonom a krútiacim momentom. Ojnice, ojničné ložiská, tesnenia pod hlavami valcov a rozvodová reťaz. To všetko treba spomenúť pri zmienke o upravených materiálových vlastnostiach. O pokojnejší chod motora sa stará viskózny tlmič torzných vibrácií umiestnený priamo na kľukovom hriadeli.

 

Vylepšený priebeh výkonu, vyššia účinnosť a menej emisií.

Pre rýchlejšie a stabilnejšie spaľovanie sa upravilo nasávacie potrubie tak, aby podporovalo rýchlejšiu výmenu plynov. Zväčšené turbodúchadlá typu twin-scroll a variabilita nastavovania časovania aj zdvihu ventilov umožňujú lepšiu výmenu plynov a recirkuláciou výfukových plynov prispievajú k zníženiu spotreby. Elektronicky ovládané obtokové klapky a ventily zabezpečujú dynamický nárast plniaceho tlaku vzduchu a zároveň vytvárajú vynikajúci zvuk motora. Okrem toho sa ich činnosť pozitívne prejavuje na znižovaní emisií vo všetkých jazdných režimoch. Úpravami prešlo aj nasávacie potrubie, čo znížilo straty pri prúdení. Prepojenie nasávacích potrubí pre oba rady valcov zaručí mimoriadne pravidelné pulzovanie pri výmene plynov a následne citeľne vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach motora.

 

Viacdierové vstrekovače priameho vstrekovania benzínu majú svoje miesto v strede medzi valcami a vyvíjajú maximálny vstrekovací tlak v rozpätí medzi 200 až 350 bar. Ovplyvňujú tak množstvo dodávaného paliva aj množstvo emisií. Nový motor V8 okrem toho dostal aj nový spôsob zapaľovania a mimoriadne účinnú riadiacu jednotku.

 

K tomu sa pridávajú aj rozsiahle zmeny ochrany pred teplom a úpravy chladiaceho systému. Protiprúdny chladič pomáha splniť vysoké nároky motora na chladenie aj počas veľmi športovej jazdy. Pre zaručenie vynikajúceho výkonu a odolnosti musel nový motor V8 absolvovať náročný testovací program, ktorý obsahoval všetky možné druhy zaťaženia. Od únavových testov pri voľnobežných otáčkach až po mimoriadne dynamické kalibračné jazdy na Severnej slučke okruhu Nürburgring.

 

Nárastu výkonu o 50 kW (68 k) oproti predchodcovi si nevyžiadal nárast hmotnosti motora. Nový motor V8 tak dosahuje výkon 390 kW (530 k) dostupný v rozsahu od 5 500 do 6 000 ot./min. Maximálny krútiaci moment sa zvýšil o 100 Nm na 750 Nm. Pre dlhšie trvajúci ťah je k dispozícii od 1 800 do 4 600 ot./min.

 

Verzia BMW M850i xDrive Coupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Kombinovaná spotreba 10,5 - 10,0 l/100 km* a kombinované emisie CO2 s hodnotou 240 - 228 g/km* jasne ukazujú, že nárast výkonu 8-valcového motora sa spája aj so zvýšením jeho účinnosti. Emisie sa znížili aj vďaka použitiu väčšieho katalyzátora umiestneného blízko pri motore a filtra pevných častíc pre benzínový motor. Motor tak spĺňa všetky dôležité emisné predpisy po celom svete vrátane sprísnenej normy EU6d-TEMP, ktorá vstúpi do platnosti v septembri 2019.

 

Výkonný a úsporný 6-valcový radový naftový motor.

Verzia BMW 840d xDrive Coupé predstavuje ďalší výrazný príspevok do segmentu športových automobilov. Neobvyklé použitie naftového motora vytvára očarujúce spojenie špičkového výkonu a excelentnej spotreby paliva. Trojlitrový 6-valcový radový naftový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo dodáva maximálny výkon 235 kW (320 k) a krútiaci moment 680 Nm, ktorý je dostupný už od 1 750 ot./min.

 

Motor využíva technológiu viacstupňového prepĺňania a jeho výkonová charakteristika mu umožňuje uvoľnenú ustálenú jazdu pri nízkych otáčkach motora, no zároveň aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Stlačenie akcelerátora sprevádza výrazný zvuk športového výfukového systému, špeciálne naladeného pre tento konkrétny model.

 

Systém priameho vstrekovania common-rail využíva piezo vstrekovače, ktoré pracujú s maximálnym tlakom 2 500 bar, čo zaručuje precízne dávkovanie paliva a čisté spaľovanie. Naftový motor dostal aj odľahčenú hliníkovú kľukovú skriňu a steny valcov potiahnuté špeciálnym povlakom na zníženie vnútorného trenia a zvýšenie tuhosti. Recirkulácia výfukových plynov pre nízko- aj vysokotlakové prepĺňanie prispieva k zníženiu spotreby a emisií pohonnej jednotky.

 

Ukážková účinnosť motora umocňuje charakter nového BMW radu 8 Coupé ako športového vozidla mimoriadne vhodného na diaľkové cesty. Najmä preto, lebo aj po prejdení stoviek kilometrov v jednom kuse zaručuje ničím nerušenú radosť z jazdy. Kombinovaná spotreba verzie BMW 840d xDrive Coupé dosahuje vynikajúce hodnoty 6,2 - 5,9 l/100 km*, čo zodpovedá emisiám CO2 s hodnotou 164 - 154 g/km*. Systém kontroly emisií dostal vylepšenú technológiu BMW BluePerformance s filtrom pevných častíc, oxidačným katalyzátorom, absorpčným katalyzátorom NOx a katalyzátorom SCR so vstrekovaním AdBlue na zníženie emisií dusíka. Výsledkom je, že BMW 840d xDrive Coupé spĺňa limity emisnej normy EU6d-TEMP.

 

* Uvedené hodnoty spotreby paliva, elektrickej energie a emisií CO2 vychádzajú z európskeho predpisu (EC) 715/2007 vo verzii platnej v čase typového schvaľovania. Hodnoty platia pre vozidlo so základnou výbavou na nemeckom trhu a rozsah zodpovedá použitiu rôznych rozmerov diskov a pneumatík ako aj od zvolenej doplnkovej výbavy.

 

Osemstupňová prevodovka Steptronic so širším rozsahom prevodových pomerov a so športovejším radením.

Všetky motory dostupné pre nový model BMW radu 8 Coupé sa spájajú s novou a vylepšenou verziou odľahčenej 8-stupňovej prevodovky Steptronic. Rozsah prevodových pomerov vzrástol zo 7,07 na 8,59, čo prináša výrazné zníženie spotreby najmä tým, že motor pri vysokých rýchlostiach dosahuje nižšie otáčky. Nová ovládacia elektronika pomáha k zvýšeniu celkovej účinnosti pohonného reťazca. Nové tlmiče kmitov potláčajú nerovnomerné otáčky motora a prešmykovanie meniča, čo prospieva komfortu. Upravené ovládanie hydrauliky 8-stupňovej prevodovky Steptronic Sport umožňuje športovejšiu zmenu rýchlostí.

 

Radiace páčky na volante pre manuálnu zmenu rýchlostí sú súčasťou štandardnej výbavy a prevodovka dostala aj funkciu Launch Control pre najlepšie možné zrýchľovanie z pokoja pri využití maximálneho potenciálu výkonu a trakcie.

 

Inteligentné prepojenie zlepšuje dynamiku a spotrebu.

Ovládacia elektronika 8-stupňovej prevodovky Steptronic Sport dokáže prispôsobiť spôsob radenia aktuálnej jazdnej situácii, na čo využíva inteligentné prepojenie so štandardne dodávaným navigačným systémom Professional a berie tak do úvahy aj vlastnosti naplánovanej trasy. Údaje z navigácie sa napríklad používajú na včasné podradenie pred križovatkou, aby sa využil brzdný efekt motora na spomalenie vozidla. Inteligentná riadiaca jednotka rovnako dokáže podržať zaradenú rýchlosť pri športovom prejazde zákrutami.

 

Inteligentné prepojenie znižuje spotrebu nového modelu BMW radu 8 Coupé napríklad aj tým, že v niektorých situáciách neaktivuje na základe údajov z kamier, snímačov asistenčných systémov a radarov systém Auto Start Stop. Vyhne sa tak zbytočnému vypínaniu motora napríklad pri krátkom zastavení na križovatkách či kruhových objazdoch. Na určenie ideálneho momentu na vypnutie či spustenie motora sa používajú aj údaje z prednej kamery o pohybe vpredu idúceho vozidla.

 

Inteligentné prepojenie taktiež umožňuje účinnejšie využívanie funkcie plachtenia. V rýchlostiach medzi 15 a 160 km/h zabezpečuje, aby sa pohon rozpojil hneď, keď dá vodič nohu z plynu. Vozidlo sa tak môže hneď pohybovať zotrvačnosťou pri voľnobežných otáčkach motora, čo znižuje spotrebu paliva. Táto funkcia je dostupná v jazdnom režime ECO Pro a vo verzii BMW 840d xDrive Coupé aj v režime COMFORT. Režim plachtenia sa aktivuje iba v zmysluplných jazdných situáciách, keď to neobmedzí komfort či výkon vozidla. Ak sa plynový pedál pustí veľmi náhle, zostanú prevody spojené, aby sa využil brzdný moment motora. Na požiadanie dodávaný Proaktívny jazdný asistent využíva topografické údaje z navigácie a informácie z radaru, aby vypočítal vzdialenosť od vozidla idúceho vpredu a rozdiel v rýchlosti. Okrem toho sa zrýchlili reakcie systému na stláčanie plynového pedálu a zlepšila sa aj jemnosť opätovného zaradenia rýchlosti, pričom 8-stupňová prevodovka Steptronic Sport zároveň aj podradí.

 

Optimálna distribúcia výkonu vďaka účinnejšiemu pohonu všetkých kolies xDrive a elektronicky ovládanej uzávierke zadného diferenciálu.

Úloha maximálnej trakcie, ovládateľnosti a smerovej stability nového modelu BMW radu 8 Coupé pripadla na ostatnú generáciu inteligentného pohonu všetkých kolies BMW xDrive. Ten je teraz schopný podľa aktuálnej situácie oveľa rýchlejšie a precíznejšie rozdeliť krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá. Pre zvýšenie účinnosti sa plný výkon presúva cez elektronicky ovládanú lamelovú spojku tak, aby to maximálne vyhovovalo daným jazdným podmienkam.

 

Nový systém pohonu všetkých kolies BMW xDrive ponúka aj nastavenie, ktoré uprednostňuje pohon zadných kolies. Ten sa využíva pri zvlášť dynamickom jazdnom štýle, ktorým sú vozidlá značky BMW dlhodobo preslávené. Špecifické nastavenie pohonu všetkých kolies sa prejaví predovšetkým v jazdných režimoch SPORT a SPORT+.

 

Elektronicky ovládaná uzávierka zadného diferenciálu dáva ovládateľnosti ešte športovejší nádych a tvorí súčasť štandardnej výbavy verzie BMW M850i xDrive Coupé. Obmedzením vyrovnávania otáčok medzi vonkajším a vnútorným kolesom pri jazde v zákrutách vylepšuje pri dynamickej jazde prenos výkonu na vozovku. Výsledkom je, že nové BMW radu 8 Coupé vychádza zo zákrut s ešte väčším nadšením. Pod taktovkou elektronického stabilizačného systému Driving Stability Control (DSC) dokáže uzamykanie zadného diferenciálu zlepšiť trakciu a prenos výkonu a to najmä ak zadné kolesá jazdia po povrchoch s rozdielnymi úrovňami priľnavosti. Vďaka tomu sa nemusia kolesá zbytočne pretáčať. Diferenciál uzatvára elektromotor a na pomalšie sa otáčajúce koleso tak môže smerovať až 1 500 Nm krútiaceho momentu. V spojení s Integrálnym aktívnym riadením všetkých kolies Integral Active Steering, ktoré je súčasťou štandardnej výbavy verzie BMW 840d xDrive Coupé, prepožičiava vozidlu mimoriadne agilné a dynamické jazdné vlastnosti.

Technológia podvozka a potešenie z jazdy.

Vyladené na pretekárskej trati.

 

Nový systém podvozka zlepšuje športové vlastnosti a dynamické schopnosti nového modelu BMW radu 8 Coupé. Minimálna hmotnosť, nízko položené ťažisko a dobre rozložená hmotnosť. K tomu optimálny rázvor, široký rozchod vpredu aj vzadu, tuhá karoséria s vynikajúcou aerodynamikou. To všetko tvorí ideálny základ pre nastavenie vozidla zameraného na nové definovanie vysokej miery dynamiky a obratnosti a zároveň vysokú úroveň komfortu. BMW radu 8 Coupé dosahuje také spojenie športových schopností a špičkového komfortu, ktorému nemôže konkurovať nik z jeho rivalov.

 

Technológia podvozka vycibrená s pretekárskym know-how.

Technika podvozka nového modelu BMW radu 8 Coupé dopĺňa dizajn vozidla. Na prednej náprave využíva dvojité trojuholníkové ramená, vzadu je to päťprvková náprava. Dopĺňajú ich elektromechanické riadenie a špeciálne pre tento model vyvinuté vysoko výkonné brzdy. Kinematika a elastokinematika sa prispôsobili požiadavkám na dynamický jazdný štýl a poskytujú maximum obratnosti, ovládateľnosti, presnosti a výkonu. Pri detailnom vycibrení celkového nastavenia pomohli aj pretekárske skúsenosti oddelenia BMW M GmbH. Torzné ramená prednej nápravy a nosné ramená zabudované do zadnej nápravy vylepšujú tuhosť a prepojenie podvozkových elementov s karosériou. Nezávislé silentbloky, ktoré zvyšujú pevnosť odklonu kolies ako aj dodatočné tlmiace platničky na zadnej náprave, zlepšujú základné nastavenie dynamiky podvozka. Špeciálne čapy kolies a ramená umožňujú dosiahnutie maximálneho možného odklonu kolies na prednej aj zadnej náprave. Vďaka tomu dokáže vozidlo preniesť výkon na vozovku aj pri prejazde zákrutami vysokými rýchlosťami.

 

Konštrukcia dvojitých lichobežníkových ramien prednej nápravy umožňuje oddeliť vplyvy riadenia a tlmenia. Výsledkom je schopnosť prenášať veľké sily bočného zrýchlenia bez toho, aby to znížilo komfort jazdy. Konštrukcia zároveň umožňuje aj to, aby mali prejazdy cez nerovnosti na ceste minimálne zásahy do riadenia. Dvojzložkové uloženie päťprvkovej zadnej nápravy zaručuje precízne vedenie kolies a lepšiu smerovú stabilitu. Účinné oddelenie síl pohonu a odpruženia zlepšuje aj akustický komfort.

 

Adaptívne M odpruženie a Integrálne aktívne riadenie súčasťou štandardnej výbavy.

Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu BMW radu 8 Coupé je aj Adaptívne M odpruženie s elektronicky nastaviteľnými tlmičmi. Kompresia aj odskok sa neustále nastavujú nezávisle od seba. Uľahčuje sa tak detailne nastavené pruženie a vodič dostáva iba tie informácie o povrchu vozovky, ktoré potrebuje. Extrémne tuhé pružiny redukujú tendenciu ku kolísaniu a umožňujú tlmičom, aby čo najskôr stabilizovali koleso. Pri tom zabraňujú strate trakcie, ktorá by mohla nastať po prejdení vydutého asfaltu či pri jazde vo vyjazdených koľajniciach. Elektronicky ovládané tlmiče reagujú v závislosti od podmienok na vozovke a od jazdného štýlu a zabraňujú tak nežiaducim pohybom vozidla. Menšie nerovnosti vozovky sa komfortne odfiltrujú a úzke nerovnosti nespôsobia nečakané nakláňanie vozidla.

 

Charakteristika tlmičov sa nastavuje Ovládačom jazdného zážitku. Režimy SPORT a SPORT+ aktivujú optimálne reakcie pre dynamickú jazdu. Ich reakcie sa výrazne líšia od komfortne zameraných režimov ECO Pro a COMFORT.

 

Štandardne dodávané Integrálne aktívne riadenie všetkých kolies Integral Active Steering zmenšuje polomer zatáčania, prispieva k rýchlejšiemu prejazdu zákrut, jednoduchšej zmene jazdných pruhov ako aj k svižnejšiemu kľučkovaniu cez hustú mestskú premávku. Takéto riadenie uľahčuje manipuláciu vozidla v úzkych parkovacích miestach a zvyšuje stabilitu pri predbiehaní na diaľniciach. Systém pozostáva z elektromechanického riadenia predných kolies (vrátane variabilného posilňovača riadenia Servotronic) a variabilného pomeru riadenia vrátane natáčacích kolies zadnej nápravy. Súčasťou štandardnej výbavy je aj elektronicky nastaviteľný stĺpik riadenia. S ním sa dá takmer neobmedzene nastavovať výška a hĺbka volantu.

 

Pre čo najpresnejší dynamický prejazd zákrutami sa riadenie nového modelu BMW radu 8 Coupé stáva s narastajúcou rýchlosťou priamejším. Výsledkom sú veľmi rýchle reakcie vozidla pri jazde po kľukatých cestách a ľahká ovládateľnosť. Variabilný pomer riadenia zvyšuje komfort jazdy. Pri nízkych rýchlostiach tak vodič ovláda vozidlo s minimálnou námahou. Vo vyšších rýchlostiach stačia aj menšie pohyby volantu na to, aby vozidlo precízne zatočilo.

 

Integrálne aktívne riadenie natáča zadné kolesá o 2,5 stupňa, čo výrazne zvyšuje obratnosť aj ochotu nového modelu BMW radu 8 Coupé vrhať sa do zákrut. V rýchlostiach do 72 km/h sa zadné kolesá natáčajú v opačnom smere ako kolesá predné. Pri vyšších rýchlostiach je to v rovnakom smere, čo znamená, že vozidlo sa rýchlejšie dostane do smeru, ktorý si žiada vodič volantom. Integrálne aktívne riadenie tak posúva športové a aktívne riadenie na úplne novú úroveň. Pri jazde na dynamických limitoch vozidla pomáha aktívnymi zásahmi zvyšovať účinnosť prudkého brzdenia.

 

Aktivovanie režimov SPORT alebo SPORT+ Ovládačom jazdného zážitku prináša aj priamejšie reakcie riadenia. Moment, keď sa zadné kolesá prestanú natáčať opačným smerom ako predné, sa zvýši na rýchlosť 88 km/h, čo pomáha obratnosti vozidla.

 

Aktívne stabilizátory zvyšujú obratnosť a dynamiku.

Aktívne stabilizátory sa na požiadanie dodávajú do verzie BMW M850i xDrive Coupé a zlepšujú športové jazdné vlastnosti a ovládateľnosť vozidla. Systém aktívnych stabilizátorov využíva elektromotory, ktoré pri dynamickom prejazde zákrutami pôsobia proti nakláňaniu karosérie. Zároveň pomáhajú aj pri zrýchľovaní na výjazde zo zákrut. Systém neustále kontroluje rýchlosť vozidla, bočné a pozdĺžne zrýchlenie, uhol natočenia volantu a pohyby karosérie. Vo verziách BMW M Performance majú stabilizátory mimoriadne športové nastavenie a reagujú podľa aktuálne sa meniacich podmienok. Systém má pozitívny vplyv aj na zvýšenie stability a komfortu pri jazde v priamom smere, pretože aktívne potláča vplyv možných nerovností na okraji vozovky.

 

Špecifický M Sport brzdový systém, disky kolies z ľahkých zliatin so zmiešanými vysoko výkonnými pneumatikami.

Výkonné brzdné vlastnosti, vysoká tepelná stabilita, rýchle reakcie a vynikajúci pocit. To sú vlastnosti brzdového systému vyvinutého pre nový model BMW radu 8 Coupé. Všetky verzie majú vpredu 4-piestikové brzdy s pevnými strmeňmi a vzadu 1-piestikové brzdy s plávajúcimi strmeňmi. Elektronická parkovacia brzda ovládaná tlačidlom na stredovej konzole tvorí súčasť zadných strmeňov. Spolupráca brzdového systému a stabilizačného systému DSC zaručuje vynikajúce reakcie bŕzd, ich ovládateľnosť a rýchly nástup.

 

Vpredu aj vzadu pracujú kotúče s vnútorným chladením a so špeciálnymi brzdovými platničkami. O účinné chladenie sa stará presne vedený chladiaci vzduch. Trecie kruhy každého brzdového kotúča sú prinitované k hliníkovému stredu. Spolu s hliníkovými strmeňmi sa táto patentovaná konštrukcia značky BMW stará o výrazné zníženie neodpružených hmôt.

 

Štandardnú súčasť výbavy verzie BMW M850i xDrive Coupé tvorí mimoriadne výkonný brzdový systém M Sport. K obzvlášť účinnému brzdeniu prispievajú brzdové kotúče s priemerom 395 mm. Na požiadanie dodávaný balík bŕzd M Sport Package pre verziu BMW 840d xDrive Coupé obsahuje brzdy M Sport s kotúčmi s priemerom 374 mm. Kotúče s priemerom 395 mm sú vo verzii BMW 840d xDrive Coupé súčasťou balíka M Tech Sport Package. Obe verzie brzdového systému M Sport sa vyznačujú modrými strmeňmi s logom M.

 

Technológiu odpruženia verzie BMW M850i xDrive Coupé zameranú na maximálny výkon dopĺňajú 20-palcové M disky kolies z ľahkých zliatin. Disky kolies odliate z hliníka sú súčasťou štandardnej výbavy a dodávajú sa v sivej metalickej farbe Frozen Cerium Grey s vysoko leštenými prvkami. Na predných kolesách sú obuté pneumatiky s rozmerom 245/35 R20, vzadu s rozmerom 275/30 R20. Výrobca vyvinul vysoko výkonné pneumatiky špeciálne pre nový model BMW radu 8 Coupé.

 

Zmiešané pneumatiky sa dostali aj na verziu BMW 840d xDrive Coupé. Pri dolaďovaní jazdných vlastností sa bral do úvahy potenciál vyššej bočnej stability, ktorý prinášajú širšie zadné pneumatiky. Štandardnú výbavu tvoria 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin obuté do pneumatík s rozmerom 245/45 R18 vpredu a 275/40 R18 vzadu. Na požiadanie dodávaný balík M Sport obsahuje 19-palcové M disky kolies z ľahkých zliatin s pneumatikami s rozmerom 245/40 R19 vpredu a 275/35 R19 vzadu. Pri voľbe balíka M Technic Sport Package dostane aj verzia BMW 840d xDrive Coupé 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin s vysoko výkonnými pneumatikami.

 

Ideálny celok pre maximálny výkon.

Všetky štandardne aj na požiadanie dodávané súčasti podvozku nového modelu BMW radu 8 Coupé boli až do najmenšieho detailu dolaďované tak, aby v každej jednej verzii vytvárali harmonický celok. Všetky systémy zamerané na dynamiku jazdy navzájom prepája vysokorýchlostný systém na výmenu údajov FlexRay. Vďaka nemu sa celku darí dosahovať maximálny výkon.

 

Základ pre koordinované reakcie systému vytvára neustále vyhodnocovanie údajov o jazde. V zlomku sekundy tak môžu kontrolné jednotky zabudované do brzdového systému a do stabilizačného systému DSC prispôsobiť nastavenie pohonu a podvozka meniacim sa podmienkam ako napríklad rôzne podklady vozovky, náhle brzdenie, nečakané zmeny smeru a extrémne zrýchľovanie. Na stabilizovaní vozidla sa potom podieľajú riadenie, pohon všetkých kolies, elektronicky uzatvárateľný diferenciál či aktívne stabilizátory. Stabilizačný efekt brzdenia sa potom prispôsobí v spojení s úpravou krútiaceho momentu každému kolesu zvlášť. Hierarchická kontrolná štruktúra zaručuje optimálnu kontrolu všetkých relevantných prvkov.

 

Napríklad na zlepšenie smerovej stability pri prudkom brzdení na ceste s rôznymi povrchmi pod pravými a ľavými kolesami môže do riadenia smerovať impulz, ktorý informuje vodiča, aby bezodkladne upravil jazdnú dráhu. Dôsledne zvážený impulz do riadenia kolies zadnej nápravy môže zabrániť tendencii k pretáčaniu či nedotáčaniu. K stabilizácii následne prispievajú aj aktívne stabilizátory či extrémne agilné riadenie. Precízna práca natáčacích motorov zlepšuje trakciu pri prejazde cez rýchle zákruty. Centrálne vyhodnocované údaje z aktuálnych jazdných situácií upravujú aj zásahy systému BMW xDrive.

 

Inteligentný mix materiálov znižuje hmotnosť.

BMW EfficientLightweight znamená používanie inteigentného mixu materiálov pre úpravu hmotnosti a zároveň aj tuhosti karosérie. Niektoré nosné štruktúry v prednej aj zadnej časti karosérie ako aj strecha, dvere, blatníky či deliaca priečka motora nového modelu BMW radu 8 Coupé sú vyrobené z hliníka. Nosník palubnej dosky je z horčíka a stredový tunel z karbónových vlákien. Na požiadanie z nich môže byť aj strecha a ďalšie prvky karosérie. Predná náprava je celá z hliníka. Zadná náprava využíva kombináciu ľahkej oceľovej konštrukcie s hliníkovými čapmi kolies a s kovanými vodiacimi ramenami.

Asistenčné systémy vodiča.

Výnimočné inovácie pre komfort a bezpečnosť.

 

S výrazne rozšírenou ponukou asistenčných systémov vodiča sa nové BMW radu 8 Coupé rozhodlo jasne ukázať, že stále dokáže posúva svoje schopnosti v oblastiach komfortu a bezpečnosti na nové úrovne. Systémy sa prejavia najmä pri jazde na dlhšie vzdialenosti, keď vodičovi dokážu poskytnúť oporu v monotónnych situáciách akými sú dopravné zápchy či pomaly sa pohybujúca doprava. Zároveň cielenými asistenčnými zásahmi zvyšujú komfort a bezpečnosť pri riešení náročných situácií v mestskej doprave aj na dlhých trasách. Spracovaním obrazov z kamery a údajov získaných z ultrazvukových a radarových snímačov dokážu nové systémy poskytnúť vodičovi v rôznych situáciách ešte lepšiu podporu. V rámci balíka BMW Personal CoPilot predstavujú nový míľnik na ceste k automatizovanej jazde.

 

Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu BMW radu 8 Coupé sú prvky ako Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia a Kolízne varovanie a Varovanie pred chodcami v meste s funkciou City Braking, ktoré teraz vystríha vodiča aj pred možnou kolíziou s cyklistami. V závislosti od situácie dokáže systém vozidlo úplne zastaviť a vyhnúť sa kolízii, prípadne minimalizovať jej následky.

 

Na požiadanie dodávaný Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop&Go dokáže automaticky zastaviť vozidlo a opäť ho rozbehnúť. Dá sa používať až do rýchlosti 210 km/h, pričom udržiava nastavenú rýchlosť a vzdialenosť od vozidla vpredu. Pre komfortnejšiu jazdu v dopravných zápchach sa doba zastavenia a automatického rozbehnutia predĺžila na 30 sekúnd. Na meranie vzdialenosti slúžia údaje z kamery a predného radaru. Rýchlostné obmedzenia identifikované systémom Speed Limit Info umožnia automatické prebratie rýchlostného limitu do udržiavania rýchlosti s rozdielom až do 15 km/h. Informácia o vzdialenosti sa premieta aj na Head-up displej. Táto funkcia pomáha vodičovi udržiavať prednastavenú vzdialenosť od vozidla vpredu aj pri jazde bez zapnutej kontroly odstupu. Výstražný signál premietnutý na čelné sklo informuje o tom, že medzera medzi vozidlami sa dostala pod nastavenú vzdialenosť.

 

Komplexný balík bezpečnosti a komfortu: Driving Assistant Professional.

Na želanie dodávaný balík Driving Assistant Professional obsahuje prvky ako Varovný systém zmeny a opustenia jazdného pruhu vrátane Asistenta pre jazdu v dopravnej zápche ako aj Asistent udržiavania jazdného pruhu s aktívnou ochranou pred bočnou kolíziou. Asistent zmeny jazdného pruhu sa dá využívať na diaľniciach a dvojprúdových cestách spolu s aktivovaným Asistentom riadenia a so systémom Asistent riadenia a jazdného pruhu. Pomáha vodičovi komfortným automatickým preradením sa do vedľajšieho pruhu pri jazde v rozsahu rýchlosti 70 – 210 km/h. Stačí na to dlhšie podržanie ovládača smerovky.

 

Ďalšou súčasťou tohto balíka je Automatický vyhýbací manéver. Poskytuje pomoc v kritických situáciách, keď sa ešte dá vyhnúť sa kolízii. Na želanie vodiča sa pri prejazde okolo iných vozidiel aktivuje zásah do riadenia. Paletu asistenčných systémov dopĺňa viacero bezpečnostných a komfortných prvkov vrátane Varovného systému pre križovatky. Pri rýchlosti jazdy do 85 km/h poskytuje upozornenie na vozidlá prichádzajúce zo strán a to najmä za zníženej viditeľnosti. Zadný varovný systém pred premávkou zboku, Varovanie pred zmenou prednosti v jazde, Varovanie pred vjazdom do protismeru a Varovný systém zmeny jazdného pruhu. To sú len niektoré z bezpečnostných prvkov obsiahnuté v balíku Driving Assistant Professional.

 

Novinkou v oblasti bezpečnostných systémov je Asistent núdzového brzdenia, ďalšia súčasť balíka Driving Assistant Professional. Používa sa v momente akútnej zdravotnej nevoľnosti vodiča a aktivuje sa potiahnutím páčky parkovacej brzdy. Systém v závislosti od jazdnej situácie automaticky zastaví vozidlo v aktuálnom jazdnom pruhu, na kraji cesty alebo na spevnenej krajnici. V rýchlostiach od 70 do 100 km/h sa nevyhnutné manévre spojené so zmenou jazdného pruhu vykonajú automaticky. Zároveň sa spustia výstražné svetlá a Inteligentné tiesňové volanie automaticky upovedomí kontaktné centrum, aby zalarmovalo záchranné zložky.

 

Najnovšia generácia zobrazovania Head-Up Display pomáha pri koncentrácii na cestu.

Súčasťou štandardnej výbavy nového modelu BMW radu 8 Coupé je aj systém BMW Head-Up Display, ktorý premieta dôležite informácie týkajúce sa jazdy na čelné sklo vo forme grafických prvkov, čím prispieva k zvyšovaniu bezpečnosti a vodičovho sústredenia sa na vozovku. Najnovšia generácia systému využíva o 16 percent väčšiu zobrazovaciu plochu, vylepšenú grafiku a rozšírený obsah. BMW Head-Up Display premieta informácie priamo do vodičovho zorného poľa, takže ten sa s nimi zoznámi aj bez toho, aby musel odtrhnúť zrak od vozovky. Zobrazuje sa rýchlosť vozidla, obmedzenia rýchlosti a predbiehania, kontrolné informácie, indikátory stavu a výstrahy asistenčných systémov, detailné navádzanie z navigácie vrátane pokynov ako aj telefónny zoznam a zoznam zdrojov hudby. V režimoch SPORT a SPORT+ sa zobrazujú aj otáčky motora. Športovo založeným vodičom nového modelu BMW radu 8 Coupé zobrazuje aj optimálne momenty na zmenu prevodových pomerov.

 

Ďalším prvkom na zozname na želanie dodávaných prvkov je systém nočného videnia BMW Night Vision s vyhľadávaním a vyznačovaním chodcov a zvierat. Jeho súčasťou je video premietané na stredový Control Display, ktoré zobrazuje osoby, väčšie zvieratá a ďalšie objekty vyžarujúce teplo. Objavené objekty následne osvetlí špeciálne vyhľadávacie svetlo.

 

Pohodlné manévrovanie pri parkovaní.

Opäť sa podarilo zlepšiť fungovanie viacerých asistenčných systémov, ktorú uľahčujú vjazd a následne aj výjazd z parkovacieho miesta. Nové BMW radu 8 Coupé je štandardne vybavené Parkovacími senzormi vpredu aj vzadu (PDC). Na požiadanie dodávaný parkovací asistent v novom modeli BMW radu 8 Coupé využíva lineárne navádzanie na plne automatické pozdĺžne zaparkovanie vozidla. Systém premeriava potenciálne parkovacie miesta pri jazde okolo nich. Keď nájde vhodné miesto, vodič iba zapne smerovku, stlačí tlačidlo na stredovej konzole a Parkovací asistent prevezme riadenie, ako aj zaradenie patričného režimu prevodovky, akceleráciu a brzdenie. Na vodičovi ostáva povinnosť sledovať proces parkovania. Pri cúvaní do parkovacieho miesta potom systém zastaví vozidlo v takej pozícii, aby mohol vodič opustiť parkovacie miesto s pripraveným vytočeným volantom.

 

Ďalšou ilustráciou pokroku značky BMW smerom k automatizovanej jazde predstavuje Asistent cúvania. Táto funkcia poskytuje doteraz nevídanú podporu pri vychádzaní z parkovacích priestorov alebo pri cúvaní v stiesnených oblastiach. Systém prevezme riadenie vozidla na trasách, ktoré vozidlo už predtým prešlo smerom vpred. V novom modeli BMW radu 8 Coupé je tak cúvanie na vzdialenosť až do 80 metrov rýchlosťou do 9 km/h mimoriadne komfortnou záležitosťou. Vodič iba pridáva, brzdí a kontroluje okolie. Systém sa aktivuje stlačením tlačidla pri stojacom vozidle a pri voliči automatickej prevodovky v polohe P. Pohyby volantu sú uložené v pamäti z ostatnej jazdy vpred a dajú sa vyvolať aj po dlhšom čase. To znamená, že Asistent cúvania sa v novom BMW radu 8 Coupé môže použiť na jazdu vzad z parkovacieho miesta aj na druhý deň po zaparkovaní.

 

Vodič si pritom užíva ideálny výhľad do okolia. Pomáha mu pri tom obraz z parkovacej kamery, pohľad zhora, panoramatický pohľad a 3D pohľad, ktoré sú súčasťou balíka Rozšíreného asistenta parkovania. S pomocou funkcie Remote 3D View sa môže prenášať aktuálny pohľad na okolie vozidla priamo na obrazovku majiteľovho mobilného telefónu.

Zobrazovacie a ovládacie systémy, BMW Connected a ConnectedDrive.

Správne informácie v správny čas.

 

Štandardne dodávaný systém BMW Live Cockpit Professional spája v novom BMW radu 8 Coupé nový koncept zobrazovania a ovládania a prvotriednu konektivitu, čím vytvára vynikajúci celkový dojem. Najnovšia generácia zobrazovania a ovládania obsahuje digitálnu prístrojovú dosku za volantom s 12,3-palcovou obrazovkou a Control Display na palubnej doske s 10,25-palcovou uhlopriečkou.

 

Ostatná verzia zobrazovacieho a ovládacieho systému využíva najnovší operačný systém BMW Operating System 7.0 so špičkovým plne digitálnym dizajnom a ešte bližšie sa prispôsobuje vodičovým potrebám pri úprave kontroly pozornosti. S jasným zobrazovaním a prehľadnou štruktúrou ako aj s nastaviteľnými displejmi je pripravený na to, aby vodičovi v správny čas poskytol tie správne informácie. Prepracovaná grafika displeja na prístrojovej doske vytvorila priestor na čiastočný náhľad na navigačnú mapu. Hlavné menu na stredovej obrazovke Control Display sa môže rozdeliť až na 10 stránok, pričom každá zobrazuje dve až štyri dlaždice so živým obsahom. Intuitívna viacúrovňová komunikácia medzi vodičom a vozidlom dostala ďalšie vylepšenia. Vodič si tak môže podľa aktuálnej situácie vybrať medzi dotykovým ovládaním cez obrazovku Control Display, cez známy dotykový ovládač iDrive, cez tlačidlá na volante, hlasové ovládanie či ovládanie gestami BMW gesture control.

 

Ďalšími prvkami ovládania BMW Live Cockpit Professional sú adaptívny navigačný systém, multimediálny systém s harddiskom s kapacitou pamäte 20 GB a s dvoma USB portmi (typ A a typ C) vrátane rozhrania Bluetooth a WiFi. Vozidlo pomocou digitálneho kľúča BMW Digital Key odhalí konkrétneho vodiča a prispôsobí všetky nastavenia jeho potrebám. Vodič sa môže identifikovať aj výberom užívateľa a zadaním správneho PIN kódu na stredovej obrazovke Control Display.

 

Vodič si môže užívať aj výhody schopností inteligentnej konektivity vozidla, ktoré mu prináša zabudovaná SIM karta s neobmedzenými dátami. Vďaka tomu má prístup k aplikáciam ako aktuálne správy, počasie, kancelária a online vyhľadávanie. Užívateľ má k dispozícii aj Inteligentné núdzové volanie, ktoré v prípade núdze automaticky privolá pomoc. Konektivita slúži aj na pravidelné aktualizácie mapových podkladov.

 

Výber digitálnych služieb sa prvý raz dostane do spoločného balíka a v novom modeli BMW radu 8 Coupé sa bude ponúkať ako Connected Package Professional. Užívatelia si tak ľahšie vyberú mimoriadne atraktívne digitálne služby pre ich vozidlo. A je jedno či pri kúpe nového modelu BMW radu 8 Coupé alebo neskôr. Súčasťou balíka Connected Package Professional sú služby ako Remote Services, Concierge Services či Real Time Traffic Information. Ďalšie služby si zákazník kedykoľvek môže stiahnuť cez obchod ConnectedDrive Store.

 

BMW Connected: digitálne služby pre individuálnu mobilitu.

Priekopnícky a prémiový charakter nového modelu BMW radu 8 Coupé sa prejavuje aj na širokom spektre digitálnych služieb, ktoré sú vodičovi k dispozícii v rámci BMW ConnectedDrive. Inteligentná konektivita medzi vozidlom, vodičom a ďalším okolím zvyšuje radosť z jazdy a komfort, zlepšuje ponuku infotainmentu a podporuje individuálne plánovanie mobility.

 

BMW Connected prepája vozidlo a koncové zariadenia užívateľa prostredníctvom flexibilnej platformy Open Mobility Cloud. Medzi koncové zariadenia patria Apple iPhone a Apple Watch ako aj mobilné telefóny a smart hodinky s operačným systémom Android či hlasové asistenčné systémy Amazon Alexa a Google Home. Osobné asistenčné systémy mobility sa tak jednoducho integrujú do digitálneho rozhrania majiteľa. Prostredníctvom všetkých koncových zariadení si môže užívateľ naplánovať cestu podľa adresy uvedenej v kalendári a na základe aktuálnych údajov z dopravnej premávky či podľa aktuálneho stavu paliva. Následne sa trasa už pri naštartovaní objaví v navigačnom systéme. Užívateľ dostane na svoje koncové zariadenie aj správu o tom, kedy je najlepšie vyraziť, aby do cieľa došiel včas. S týmito asistenčnými systémami sa dajú skontrolovať údaje o vozidle ako stav paliva a dojazd, prípadne na diaľku vozidlo zamknúť.

 

Najnovšia technológia kľúča: BMW Digital Key.

Kľúč BMW Digital Key využíva technológiu komunikácie blízkych polí Near Field Communication (NFC). Vďaka tomu sa dá nové BMW radu 8 Coupé odomykať a zamykať pomocou mobilného telefónu, čím odpadá nutnosť klasického kľúča od vozidla. Stačí, ak vodič podrží svoj mobilný telefón pri kľučke dverí. Po nastúpení do vozidla sa telefón uloží do priestoru na bezdrôtové nabíjanie alebo do držiaka, čo je signál pre bezproblémové naštartovanie motora.

 

Digital Key je dostupný cez aplikáciu BMW Connected a jedno vozidlo tak môže ovládať až päť ľudí. Funkcia BMW Digital Key bude zo začiatku dostupná iba pre vybrané telefóny s funkciou NFC.

 

Stále aktuálny vďaka Remote Software Upgrade.

Služba Remote Software Upgrade umožňuje neustále aktualizácie softvéru vozidla. Všetky aktualizácie sa dajú stiahnuť vzduchom rovnako akoby boli určené pre mobilné telefóny. Aktualizácia sa dá stiahnuť do mobilného telefónu prostredníctvom aplikácie BMW Connected ak je pripojená do domácej WiFi siete alebo priamo pomocou zabudovanej SIM karty. To sa deje najmä pri dôležitých aktualizáciách vozidla. To šetrí zákazníkom čas a komplikácie spojené s aktualizáciou u BMW Service Partner. Remote Software Upgrade zvyšuje flexibilitu a udržiava vozidlá značky BMW v neustálom kontakte s aktuálnym technologickým vývojom.

 

Mobilná kancelária: Microsoft Office 365 a Skype for Business.

Zabudovanie softvéru Microsoft Office 365 premení nové BMW radu 8 Coupé na mobilnú kanceláriu. Užívatelia účtov Business Essential alebo Business Premium s funkciou Exchange tak majú z vozidla bezpečný prístup k mailom a ľahko môžu spravovať stretnutia a kontakty, pričom za volantom nemusia vôbec používať mobilný telefón. Všetky informácie a údaje sa zobrazia priamo na stredovej obrazovke Control Display.

Objavte viac

Súbory cookie na doméne bmw-zilina.sk.

Akceptujte súbory cookie.
Zistiť viac, vrátane informácií o tom, ako odmietnuť súbory cookie.