BMW M GmbH predstavuje tretiu generáciu vysokovýkonných vozidiel kategórie SAV a SAC.
2.10.2019
Spoločnosť BMW M GmbH predstavuje tretiu generáciu svojich vysoko výkonných automobilov z najvyššej triedy segmentov Sports Activity Vehicles (SAV) a Sports Activity Coupés (SAC). Nový model BMW X5 M (kombinovaná spotreba: 13,0 — 12,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 296 — 291 g/km) a nový model BMW X5 M Competition (kombinovaná spotreba: 13,0 — 12,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 296 — 291 g/km) ako aj nový model BMW X6 M (kombinovaná spotreba: 12,7 — 12,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 289 — 284 g/km) a BMW X6 M Competition (kombinovaná spotreba: 12,7 — 12,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 289 — 284 g/km) očaria celkovým konceptom typickým pre verzie M, ktorý mu medzi konkurentmi prepožičiava výnimočnú ovládateľnosť, dynamiku a precízne jazdné vlastnosti. Ich výkonové charakteristiky sa spájajú s nezameniteľnou všestrannosťou modelov BMW X, s extrovertným dizajnom a s moderným luxusom.
Pohonná jednotka V8 s výkonom až do 460 kW (625 k), precízne nastavený prenos pohonu, špeciálny M podvozok, ako aj výkonová charakteristika motora či koncept vozidiel SAV a SAC. To všetko je spolu s typickými dizajnovými znakmi M zosúladené tak, aby zaručili impozantný vzhľad ako aj suverénne jazdné vlastnosti a ovládateľnosť aj pri vysoko dynamickej jazde. Na šprint z 0 na 100 km/h stačí iba 3,9, prípadne 3,8 sekundy (modely Competition). Oproti predchodcovi ide o zlepšenie o 0,4 sekundy. Celkové strhujúce nastavenie zamerané na výkon ešte absolvuje intenzívne testovanie a dolaďovanie na testovacích okruhoch spoločnosti BMW Group, na Severnej slučke okruhu Nürburgring ako aj na ďalších pretekárskych okruhoch. Nové modely BMW X5 M, BMW X6 M a verzie Competition sa vo svetovej premiére predstavia v novembri 2019 na autosalóne Los Angeles Auto Show. Na trh prídu v apríli 2020.
Výrazný nárast výkonu: motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo dosahuje vysoké otáčky a výkon až 460 kW (625 k).
Technológia M TwinPower Turbo a pre vozidlá s označením M typický vysokootáčkový koncept sa v novom modeli BMW X5 M, novom modeli BMW X6 M a vo verziách Competition starajú o to, aby najnovší motor V8 dosahoval nezameniteľné výkonové charakteristiky. Vyznačuje sa spontánnymi reakciami na každý pohyb plynového pedála, precízne dávkovateľným nárastom výkonu a neustálym zrýchľovaním aj pod plným zaťažením a to až do vysokých otáčok motora. Motor s objemom 4,4 litra využíva na zvýšenie dynamiky dve turbodúchadlá umiestnené v priestore medzi radmi valcov tvoriacimi písmeno V. Účinnosť turbodúchadiel zvyšuje aj to, že sa nachádzajú aj v tesnej blízkosti zberného výfukového potrubia. Najvyšší výkon sa oproti predchodcovi zvýšil o 18 kW (25 k) na celkovú hodnotu 441 kW (600 k). Výkon modelov s označením Competition narástol o 37 kW (50 k) na 460 kW (625 k). Motor V8 dosahuje krútiaci moment 750 Nm. O jeho spoľahlivý a bezprostredný prenos smerom do prevodovky sa stará mimoriadne tuhé uloženie motora. Športové výfukové potrubie zabezpečuje obzvlášť emotívny zvukový prejav.
Precízny prenos výkonu: 8-stupňová prevodovka M Steptronic so systémom Drivelogic, M xDrive a Aktívny M Diferenciál.
Vysoko výkonný motor sa v novom BMW X5 M, novom BMW X6 M a v modeloch Competition spája s 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic so systémom Drivelogic, ktorý upravuje charakteristiku radenia s pomocou tlačidiel Drivelogic umiestnených na upravenom M voliči automatickej prevodovky. O suverénny prenos výkonu na vozovku ako aj o optimálnu trakciu a stabilitu jazdy na nespevnených vozovkách, prípadne za nepriaznivých poveternostných podmienok, sa stará špeciálne naladený systém pohonu všetkých kolies M xDrive. Jeho súčasťou je aj Aktívny M Diferenciál na zadnej náprave. Vďaka nemu sa mohlo celkové základné nastavenie pohonu všetkých kolies zamerať tak, aby viac výkonu smerovalo na zadné kolesá. V ponuke nastavení si môže vodič zvoliť možnosť režim 4WD Sport, keď na zadné kolesá smeruje ešte väčšia porcia výkonu.
Špecifický M podvozok, integrovaný brzdový systém.
Nové vysoko výkonné modely zo segmentov SAV a SAC sa vyznačujú výraznými opatreniami zameranými na zvýšenie tuhosti karosérie ako aj na optimalizáciu nastavenia podvozka. K zvýšeniu precíznosti a jazdných vlastností týchto modelov výrazne prispievajú aj špeciálne upravená konštrukcia a zmeny v nastavení techniky podvozka. K sériovej výbave patria aj špecifický adaptívny M podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi a s Aktívnou stabilizáciou nakláňania karosérie či riadenie M Servotronic. Integrovaný brzdový systém umožňuje vo svojom M špecifickom vyhotovení nastavenie dvoch rozličných spôsobov reakcií a pocitu brzdového pedála pri brzdení.
Extrovertný dizajn, variabilný interiér, atmosféra luxusu.
Kombinácia proporcií charakteristických pre triedu SAV, prípadne SAC a typické dizajnové prvky M prepožičiavajú vozidlám BMW X5 M, BMW X6 M a modelom Competition extrovertný vzhľad, ktorý sa v každom prostredí prejavuje nespornou dominanciou. Veľké otvory na vstup vzduchu, mriežky M na blatníkoch, aerodynamicky upravené vonkajšie spätné zrkadlá, spojler na streche, prípadne na veku batožinového priestoru, difúzor v zadnom nárazníku a pár dvojitých koncoviek výfukového potrubia. To všetko sa zameriava na splnenie technických požiadaviek mimoriadneho výkonu. Modely Competition dostali ďalšie samostatné dizajnové prvky. Patria medzi ne aj exkluzívne disky kolies z ľahkých zliatin, ktoré na prednej náprave dosahujú priemer 21 palcov, na zadnej náprave je to až 22 palcov.
Interiér sa vyznačuje veľkolepým a variabilným vnútorným priestorom, zvýšenou pozíciou sedenia, hodnotnými materiálmi a priam až remeselnou a ručnou kvalitou spracovania, čo vytvára atmosféru luxusu. Dopĺňa ju hodnotný a moderný štýl interiéru obohatený o M typické ukazovatele a ovládacie prvky, ktoré upriamujú koncentráciu vodiča na to, aby si mohol nerušene užívať výnimočné športové zážitky.
Ovládacie systémy pre intenzívny M pocit, exkluzívna sériová výbava.
Ovládacie tlačidlo na stredovej konzole umožňuje priamy prístup k nastaveniam motora, tlmičov, riadenia, pohonu všetkých kolies M xDrive a bŕzd. Následne sa dve navzájom nezávislé verzie nastavenia môžu uložiť a v prípade potreby vyvolať dvoma samostatnými M tlačidlami na volante. K tomu sa na stredovej konzole nachádza ešte aj tlačidlo M Mode, ktoré mení nastavenia asistenčných systémov vodiča, zobrazenia na prístrojovej doske a na projekčnom Head-Up displeji.
Exkluzívna sériová výbava okrem iného obsahuje BMW Head-Up displej s M špecifickým zobrazením, multifunkčné M sedadlá, kompletné kožené čalúnenie jemnou kožou Merino z ponuky BMW Individual, BMW Live Cockpit Professional s navigačným systémom či pomoc pri parkovaní Park Asistant. Na požiadanie sú k dispozícii ďalšie pokrokové asistenčné systémy vodiča ako aj ďalšie prvky na zvýšenie komfortu a individuálnej výnimočnosti vozidla.
*Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia.
Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy.
Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie.
Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste BMW Slovenská republika.