en

Nový ovládací a zobrazovací systém pre vysoko výkonné športové automobily.

Premiéra v nových modeloch BMW M8 Coupé a BMW M8 Cabrio: Nastavovacie tlačidlá na konfiguráciu pohonu a podvozka umožňuje už aj nastavenie bŕzd – Nový režim M Mode prináša intenzívnejšie jazdenie na cestách aj na okruhu.

Nový ovládací a zobrazovací systém pre vysoko výkonné športové automobily.
Nový ovládací a zobrazovací systém pre vysoko výkonné športové automobily.
Nový ovládací a zobrazovací systém pre vysoko výkonné športové automobily.
Nový ovládací a zobrazovací systém pre vysoko výkonné športové automobily.
Nový ovládací a zobrazovací systém pre vysoko výkonné športové automobily.

9.5.2019

Mníchov. Pocit z vozidla s označením M je nezameniteľný. A teraz si ho užívatelia nastavia ešte viac podľa svojich predstáv. BMW M GmbH predstavuje nový ovládací a zobrazovací systém pre konfiguráciu pohonu, podvozka a asistenčných systémov vodiča vo vysoko výkonných športových automobiloch. Okrem doterajších možností nastavenia vozidla podľa konkrétnej situácie či osobných preferencií prostredníctvom nastavovacieho tlačidla Setup si vodič užije aj možnosti nového režimu M Mode (aktivuje sa tlačidlom). Tlačidlom Setup sa nastavujú vlastnosti vozidla, zatiaľ čo režim M Mode umožňuje vodičovi, aby si podľa svojich preferencií nastavil displeje a asistenčné systémy vodiča. Tieto prvky na výnimočnú individualizáciu a intuitívne prispôsobenie vozidla sa prvý raz objavia v nových modeloch BMW M8 Coupé a BMW M8 Competition Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,6 – 10,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 242 – 238 g/km; predbežné hodnoty) ako aj BMW M8 Cabrio a BMW M8 Competition Cabrio (kombinovaná spotreba paliva: 10,8 – 10,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 246 – 241 g/km; predbežné hodnoty). Vďaka týmto novým prvkom si vodiči vysoko výkonných luxusných modelov značky BMW ešte intenzívnejšie užijú rozšírený rozsah ich schopností – od výnimočného komfortu na dlhých tratiach až po vzrušujúcu zábavu na okruhoch.

Ovládací systém vyvinutý pre modely BMW M tradične umožňuje široký rozsah nastavenia pohonu a podvozka podľa aktuálnych chutí a preferencií. Vodič okrem toho môže samostatne nastavovať viaceré vlastnosti motora, riadenia aj odpruženia. Modely vybavené systémom pohonu všetkých kolies M xDrive poskytujú možnosť odpojenia pohonu predných kolies. V nových modeloch BMW M8 Coupé a BMW M8 Cabrio sa najnovšie dajú nastaviť aj reakcie brzdového systému.

Nové tlačidlo Setup poskytuje intuitívny a priamy prístup k ovládaniu systémov pohonu a podvozka.
Nové tlačidlo Setup na stredovej konzole nových modelov BMW M8 Coupé a BMW M8 Cabrio poskytuje priamy prístup k všetkým dostupným možnostiam nastavenia vozidla. Po stlačení tlačidla sa na stredovom Kontrolnom displeji zobrazí nastavovacie menu s ponukou možností zmeny nastavenia. Vodič si následne môže samostatne a v jednotlivých krokoch nastaviť požadovaný režim pohonu, odpruženia, riadenia, bŕzd a pohonu všetkých kolies M xDrive. Na zmenu nastavení slúži dotyková obrazovka alebo ovládač iDrive Controller.

Vlastnosti motora sa nastavujú v rámci režimov EFFICIENT, SPORT a SPORT PLUS, zatiaľ čo režimy elektronicky ovládaných tlmičov pracujú v jednom z režimov COMFORT, SPORT a SPORT PLUS. Vodič si navyše môže medzi režimami COMFORT a SPORT prepínať aj nastavenie elektromechanického riadenia a nového brzdového systému. Pri vypnutej dynamickej kontrole stability DSC sa otvárajú možnosti nastavenia pohonu všetkých kolies M xDrive do režimov 4WD, 4WD SPORT a 2WD (pohon iba zadných kolies). Vodič si následne môže vytvoriť dve vlastné zostavy nastavenia zvuku motora, vlastností prevodovky, miery stabilizácie vozidla a funkcie systému štart/stop. Tie si môže uložiť pod dve samostatné tlačidlá a v prípade potreby si ich kedykoľvek rýchlo vyvolá jedným z dvoch tlačidiel M na volante.

Premiéra v BMW M8: integrovaný brzdový systém s precíznym pocitom na pedáli a špecifickým M nastavením.
Do nového modelu BMW M8 sa prvý raz dostane úplne nová verzia technologicky prevratného M brzdového systému s novými možnosťami nastavenia. Kompaktný modul spája aktiváciu bŕzd, posilňovač bŕzd a ovládanie funkcií bŕzd. Integrovaný brzdový systém znižuje hmotnosť približne o dva kilogramy a podtlakový posilňovač využíva na zvýšenie celkovej účinnosti vozidla. Brzdný tlak vytvára elektrický ovládací člen. Vďaka tomu nastupuje dynamickejšie a zároveň zabezpečuje výrazne rýchlejšie a precíznejšie zásahy stabilizačného systému.

Integrovaný brzdový systém odvádza vynikajúcu prácu aj pri precíznom spomaľovaní vozidla presne podľa požiadaviek vodiča, pričom v akomkoľvek momente vytvára neopakovateľný cit v brzdovom pedále. Na spätnú väzbu od bŕzd nemá vplyv mokrá vozovka, výrazné bočné zrýchlenie ani vysoké teploty bŕzd, takže za každých okolností zaručuje presné dávkovanie brzdnej sily. Verzia nového brzdového systému vyvinutá pre modely BMW M umožňuje vodičovi, aby si vybral spomedzi dvoch nastavení pocitu na pedáli.

Čistá radosť z jazdy vďaka inovácii: tlačidlo režimu M Mode.
Okrem nových možností konfigurácie, ktoré sa ponúkajú v rámci ponuky tlačidla Setup, prichádzajú v novom modeli BMW M8 na scénu aj nové samostatné tlačidlá. Na ovládanie nastavenia vlastností radenia 8-stupňovej prevodovky Steptronic slúži tlačidlo Drivelogic na voliči automatickej prevodovky, samostatným tlačidlom na stredovej konzole sa zase nastavujú zvukové prejavy motora. Na aktiváciu režimu M Dynamic Mode, ktorý upravuje zásahy stabilizačného systému a umožňuje kontrolované šmyky či na vypnutie stabilizácie, slúži ďalšie tlačidlo.

Čerstvou novinkou nových vlajkových modelov od BMW M GmbH je tlačidlo M Mode na stredovej konzole. Tlačidlom sa ovládajú reakcie asistenčných systémov vodiča a zobrazenia na plne digitálnej prístrojovej doske ako aj na projekčnom head-up displeji na čelnom skle. Režim M Mode umožňuje vodičovi aktiváciu režimov ROAD a SPORT, zatiaľ čo nové modely BMW M8 Competition Coupé a BMW M8 Competition Cabrio rozširujú ponuku nastavení o režim TRACK. Tieto možnosti upravujú typické jazdné vlastnosti podľa aktuálnych situácií. Zmenu nastavení sprevádzajú rozdielne informácie, ktoré sa vodičovi zobrazujú na obrazovkách, zatiaľ čo zásahy asistenčných systémov vodiča ako aktívne brzdenie či impulzy do riadenia sa zredukujú na nevyhnutné minimum, alebo sa všetky úplne deaktivujú.

V základnom nastavení ROAD sú všetky štandardne aj na požiadanie dodané asistenčné systémy vodiča plne aktivované. Jednoduchým stlačením tlačidla M Mode sa aktivujú nastavenia režimu SPORT. V tomto prípade sa aktívne asistenčné systémy vodiča (podľa konfigurácie nastavenej vodičom) zamerajú iba na prenášanie výstrah spojených s obmedzeniami rýchlosti a predbiehania. Tento režim deaktivuje všetky zásahy do riadenia a bŕzd okrem výstrahy pred kolíziou s funkciou brzdenia a asistenta na vyhnutie sa kolízii.

Vodič sa v režime SPORT pozerá na zobrazenie M View, ktoré sa premieta na prístrojovú dosku aj na projekčný head-up displej. V tomto prípade sa zobrazujú iba relevantné informácie potrebné pri športovej jazde. Patria sem informácie ako M otáčkomer a svetelná indikácia ideálneho momentu radenia, aktuálna rýchlosť a aktuálne zaradený prevodový stupeň. V pravej a ľavej časti plne digitálnej prístrojovej dosky sa potom zobrazujú informácie o teplote chladiacej kvapaliny, tlaku v pneumatikách, stave pneumatík či o pozdĺžnom a priečnom zrýchlení. Head-up displej sa potom zameriava na zobrazenie otáčok motora a ideálnych radiacich momentov, navigačných povelov a výstrah vzdialenosti, zaradenej prevodovej a aktuálnej rýchlosti vozidla ako aj obmedzení rýchlosti a predbiehania, ktoré zaeviduje systém Speed Limit Info. Stlačením tlačidla režimu M Mode sa vodič vráti do základného režimu ROAD.

Dlhšie stlačenie tlačidla M Mode aktivuje režim TRACK. Ten je dostupný v modeloch s označením Competition a navrhnutý na použitie na pretekárskych okruhoch. Aktiváciu tohto režimu treba pre istotu navyše potvrdiť aj ovládačom iDrive Controller. V tomto režime sa vypnú všetky komfortné a bezpečnostné asistenčné funkcie vodiča. Zároveň sa vypne stredová obrazovka Control Display a audio systém, aby sa vodič plne sústredil iba na cestu pred sebou. Režim TRACK umožňuje vodičovi nových modelov BMW M8 Competition Coupé a BMW M8 Competition Cabrio zažiť čistý a nefalšovaný pocit pretekárskeho vozidla. V režime TRACK prestane prístrojová doska a head-up displej spolu so zobrazením M View zobrazovať dopravné značky a informácie o vzdialenosti. Po stlačení tlačidla M Mode sa vozidlo prepne z režimu TRACK naspäť do režimu ROAD.

> Chcem testovaciu jazdu

> Chcem ponuku financovania

> Otvoriť ponuku skladových vozidiel

> Pozrieť ostatné novinky a videá

Objavte viac

Súbory cookie na doméne bmw-zilina.sk.

Akceptujte súbory cookie.
Zistiť viac, vrátane informácií o tom, ako odmietnuť súbory cookie.