en

Vstup do novej éry s BMW iX3.

BMW iX3 bude priekopník piatej generácie technológie BMW eDrive — Inovácie elektrického motora a vysokonapäťovej batérie — Zvýšenie dojazdu vďaka vyššej účinnosti, nie väčšej batérii.

Vstup do novej éry s BMW iX3.

18.12.2019

Model BMW iX3, ktorého výroba sa začne v roku 2020, prinesie úplne nový a mimoriadne účinný druh každodenne využiteľného jazdenia bez lokálnych emisií. Batéria s využiteľnou kapacitou 74 kWh* poskytne podľa testovacieho cyklu WLTP dojazd do vzdialenosti 440 km*. Prvé čisto elektrické vozidlo kategórie Sports Activity Vehicle (SAV) bude priekopníkom a prvým užívateľom piatej generácie technológie pohonu BMW eDrive, ktorý sa v roku 2021 následne dostane aj do modelov BMW i4 a BMW iNEXT. Pre tieto účely prešiel pohonný systém aj vysokonapäťové batérie s prevratnou technológiou článkov kompletnou revíziou spojenou s uplatnením najnovších technických výdobytkov. V novom modeli BMW iX3 sa spojili všetky najnovšie technológie, aby spolu s novým pomerom medzi hmotnosťou a dojazdom ako aj s výnimočnou účinnosťou pohonu priniesli doteraz nevídanú radosť z jazdy.

Model BMW iX3 už teraz predstavuje ďalší míľnik v rámci dôsledného napĺňania elektrifikačnej stratégie spoločnosti BMW Group. Nový model BMW X3 bude prvé vozidlo značky dostupné s konvenčnými benzínovými aj naftovými motormi ako aj s nabíjateľným plug-in hybridným a s čisto elektrickým pohonom. S takouto mimoriadnou možnosťou voľby sa celosvetovo pôsobiaca spoločnosť zameriava na to, aby splnila najrôznejšie požiadavky a potreby zákazníkov vo všetkých kútoch sveta a zároveň čo najintenzívnejšie prispela k znižovaniu množstva emisií CO2. Model BMW iX3 sa pre celosvetový trh bude vyrábať v spoločnom závode BMW Brilliance Automotive v čínskom meste Šenjang.

Piata generácia pohonu BMW eDrive predstavuje kľúčový prvok budúcej trvalej udržateľnosti vozidiel s elektrickým pohonom. Ide o výsledok neustáleho vývoja v rámci aktivít so spoločným označením BMW EfficientDynamics a s využitím skúseností, ktoré spoločnosť BMW Group nadobudla v oblasti elektrickej mobility za ostatných desať rokov. Všetky súčasti pohonu použité v technológii BMW eDrive pochádzajú z vlastného vývoja BMW Group. Navyše, elektrický motor a vysokonapäťové batérie sa vyrábajú vo výrobných závodoch, ktoré patria pod spoločnú korporátnu strechu. Spoločnosť BMW Group si tak zabezpečuje rozhodujúci vplyv na výrobné kapacity a na kvalitu každého komponentu. Okrem toho treba dodať, že pohonná jednotka a vysokonapäťové batérie sa dajú v oblasti výkonu a energetickej hustoty flexibilne upravovať podľa aktuálnych potrieb a tak sa dajú použiť vo viacerých triedach a druhoch vozidiel.

To najlepšie z EfficientDynamics: Nové komponenty pohonu s vysokou účinnosťou a s výkonovými vlastnosťami typickými pre značku.
Prvky obsiahnuté pod označenie EfficientDynamics dosiahli v modeli BMW iX3 novú úroveň. Piata generácia technológie BMW eDrive zahŕňa pohonnú jednotku, v ktorej sa nachádzajú elektrický motor, výkonová elektronika a prevodovka. A to všetko tvorí súčasť jednej spoločnej jednotky. Výsledkom je, že priestor potrebný na zástavbu jednotky ako aj jej hmotnosť sa výrazne znížili. Pomer medzi výkonom motora a hmotnosťou pohonnej jednotky sa medzigeneračne zlepšil približne o 30 percent.
Elektrický motor v novom modeli BMW iX3 dodáva maximálny výkon 210 kW (286 k). Krútiaci moment 400 Nm umožňuje okamžité zrýchľovanie a vďaka špeciálnym konštrukčným postupom značky BMW si udržiava jeho vysokú úroveň aj vo vysokých otáčkach.

Ďalším špeciálnym prvkom konštrukcie elektrického motora, ktorý sa prvý raz dostal aj do modelu BMW iX3, je konštrukcia, ktorá nevyžaduje použitie materiálov pochádzajúcich so vzácnych zemín.

Elektrický motor použitý v modeli BMW iX3 posiela výkon na zadné kolesá. To prispieva k zvýšeniu účinnosti pohonného systému. Dojazd nového modelu BMW iX3 tak ťaží z konštrukcie pohonu, ktorý prináša zážitok z jazdy s pohonom zadných kolies, čo je typický znak vozidiel automobilky BMW.

Vysokonapäťové batérie s výrazne vyššou energetickou hustotou a so zodpovedným využívaním surovín a zdrojov.
Vysokonapäťové batérie v novom modeli BMW iX3 tvoria neoddeliteľnú súčasť piatej generácie pohonu BMW eDrive a vychádzajú z najnovších výskumných a vývojových poznatkov technológie NMC-811 s typickou hranolovou konštrukciou. Spoločnosť BMW Group disponuje v tejto oblasti výnimočnými vývojovými kapacitami. Tieto skúsenosti a vedomosti sa premietajú do presných požiadaviek a špecifikácií s ohľadom na použitie materiálov a konštrukciu batérií, podľa ktorých sa vyrábajú jednotlivé články batérií. Sústavný výskum a vývoj prinášajú nárast hustoty a zároveň zlepšujú všetky vlastnosti článkov batérie, najmä pokiaľ ide o výdrž a bezpečnosť. Z celkového hľadiska možno povedať, že vysokonapäťové batérie spoločnosti BMW ukazujú optimum toho, čo je momentálne možné.
Konštruktérom značky BMW sa zároveň podarilo o ďalšie dve tretiny znížiť podiel kobaltu v batériách. V porovnaní s predchádzajúcou technológiou, ktorú používala spoločnosť BMW Group, sa merateľná energetická hustota na úrovni článkov nového modelu BMW iX3 zvýšila približne o 20 percent.

V prípade modelu BMW iX3 sa prvý raz stalo, že suroviny ako kobalt a lítium si značka BMW nakupovala priamo a následne ich aj dodávala priamo výrobcovi článkov batérií. Okrem toho sa zlepšili aj prispôsobiteľnosť a kompaktná konštrukcia vysokonapäťových batérií. Články batérií sa v špecializovanom výrobnom závode BMW zostavujú do modulov a následne sa z nich tvoria vysokonapäťové batérie určené pre každý konkrétny model. Vysokonapäťové batérie sa v novom modeli BMW iX3 nachádzajú umiestnené v mimoriadne plochej polohe v podlahe vozidla. Vďaka tomu nenastáva v porovnaní s konvenčne poháňanými modelmi BMW X3 žiaden úbytok miesta pre pasažierov v interiéri ani v batožinovom priestore.

Zvýšenie dojazdu vďaka vyššej účinnosti, nie väčšej batérii.
Batéria s využiteľnou kapacitou 74 kWh* poskytne novému modelu BMW iX3 podľa testovacieho cyklu WLTP dojazd do vzdialenosti 440 km*. V rámci segmentu sa BMW iX3 vyznačuje nielen výnimočne nízkou spotrebou, menej ako 20 kWh/100 km* podľa testovacieho cyklu WLTP, ale zároveň stanovuje aj nový pomer medzi veľkosťou batérie a dojazdom.
Vďaka vynikajúcej účinnosti pohonnej jednotky a vysokej energetickej hustote vysokonapäťových batérií dokáže BMW iX3 dosahovať dojazd porovnateľný s elektrickými vozidlami, ktoré majú väčšie a tým pádom aj ťažšie batérie.

Zaistenie pozitívnej ekologickej stopy.
Reálna ekologická stopa elektrických vozidiel je niekedy otázna a to najmä na trhoch s nízkym podielom zelenej elektrickej energie v rozvodnej sieti. V rámci spoločnosti BMW Group musí každé vozidlo dokázať, že počas celého životného cyklu, vrátane ťažby vzácnych zemín, dodávateľskej siete, výroby a fázy užívania ako aj recyklácie je jeho záťaž na životné prostredie v podobe emisií CO2 trvalo udržateľne nižšia ako jeho konvenčne poháňaná verzia. Pri porovnaní podľa priemerných dodávok európskej energetickej siete dosahuje BMW iX3 približne o 30 percent lepšie výsledky počas fázy užívania vozidla ako porovnateľný model BMW X3 sDrive 20d. Pokiaľ by sa vozidlo nabíjalo iba čisto zelenou energiou, zvýšila by sa jeho ekologická výhodnosť približne na 60 percent.
Okrem toho, na základe technológie BMW i3 Plug&Play, majú vysokonapäťové batérie použité v BMW iX3 po skončení životnosti vo vozidle naplánované ďalšie využitie ako stacionárne batérie. Vďaka tomu sa naďalej zlepšuje pozitívny dopad vozidla BMW iX3 na celkové emisie CO2.

* - predbežné údaje

> Chcem testovaciu jazdu

> Chcem ponuku financovania

> Otvoriť ponuku skladových vozidiel

> Pozrieť ostatné novinky a videá

Objavte viac

Súbory cookie na doméne bmw-zilina.sk.

Akceptujte súbory cookie.
Zistiť viac, vrátane informácií o tom, ako odmietnuť súbory cookie.